پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1650
۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۲
اندازه متن
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

مراکز نگهداری زنان خیابانی غیر معتاد افزایش می‌یابد

در هماهنگی‌هایی که در استانداری تهران انجام شد استراتژی اول این بود که نسبت به جمع‌آوری زنان معتاد هر چه سریع‌تر اقدام شود و سپس این افراد غربالگری شوند و افرادی که اعتیاد دارند از آنهایی که دارای دیگر آسیب‌ها هستند جدا شوند.
انوشیروان محسنی بندپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پیش‌بینی ما این است که مراکز نگهداری زنان خیابانی غیر معتاد باید به 8 تا 9 مرکز در تهران برسد و برای اشتغال آنها اقدام کنیم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: جمعیت هدف بهزیستی کشور 5 میلیون و 100 هزار نفر است.

وی افزود: 490 هزار نفر زن سرپرست خانوار، یک میلیون و 200 هزار نفر معلول، 110 هزار نفر بیمار روانی مزمن، سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی، 6 هزار کودک در سنین مختلف و هزار و 200 نفر در شیرخوارگاه‌های سازمان بهزیستی کشور نگهداری و تحت پوشش هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت زنان خیابانی گفت: عمده زنان خیابانی اعتیاد دارند و این موضوع را نیز نیروی انتظامی و قوه قضائیه در گزارش‌هایی که ارائه دادند تایید می‌کنند.

محسنی بندپی گفت: در هماهنگی‌هایی که در استانداری تهران انجام شد استراتژی اول این بود که نسبت به جمع‌آوری زنان معتاد هر چه سریع‌تر اقدام شود و سپس این افراد غربالگری شوند و افرادی که اعتیاد دارند از آنهایی که دارای دیگر آسیب‌ها هستند جدا شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی این آمادگی را دارد که نسبت به نگهداری زنانی که معتاد نیستند و آسیب‌های دیگری آنها را تهدید می‌کند اقدام کند و خدمات لازم به این افراد داده شود و تاکنون نیز دو مرکز برای این زنان دایر شده و در هر مرکز نیز حدودا 30 نفر خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه تعداد زنان خیابانی غیر معتاد کمتر از زنان معتاد است، گفت: پیش‌بینی ما این است که مراکز نگهداری زنان خیابانی غیر معتاد باید به 8 تا 9 مرکز در تهران برسد و برای اشتغال آنها اقدام کنیم و در کنار این مراکز کارگاه‌هایی نیز وجود داشته باشد که نسبت به حرفه‌آموزی اقدام کند.

منبع: خبرگزاری فارس


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر