پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1647
۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱
اندازه متن
رئیس ستاد توانمندسازی زنان شهرداری:

زنان معتاد پس از بهبودی می‌توانند در مراکز کوثر آموزش اشتغال ببینند

مراکز کوثر در شهر تهران با رویکرد اقتصادی و اجتماعی - فرهنگی و با هدف آموزش و ایجاد توانمندی در زنان سرپرست خانوار به بهره برداری رسیده است/ زنان معتاد نیز پس از بهبودی می توانند در مراکز کوثر مشغول مهارت اموزی و کار شوند.
 فهیمه فیروزفر

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از وجود مرکز کوثر در اكثر مناطق تهران خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری میزان، فهیمه فیروزفر گفت: این مراکز در شهر تهران با رویکرد اقتصادی و اجتماعی - فرهنگی و با هدف آموزش و ایجاد توانمندی در زنان سرپرست خانوار به بهره برداری رسیده است تا زنان سرپرست خانواری که نیازمند کمک و مساعدت هستند با ایجاد زمینه های مهارت آموزی و کارافرینی خود کفا شوند.

وی با اشاره به این که مراکز مهارت ٱموزی کوثر در ساختمان های بعضا بلااستفاده شهرداری مستقر شده اند،خاطر نشان کرد: این ساختمان ها در مناطق مختلف شهر وجود دارند که با بوجود آمدن شرایط مطلوب در این ساختمان ها و ارائه آن به کارافرین اجتماعی، ساختمان های مذکور به کارگاه ها و مراکز تولیدی فرهنگی تبدیل می شوند.

فیروزفر با اعلام این که با کارآفرینان اجتماعی با داشتن شرایط خاص قرارداد منعقد می شود، تصریح کرد: این کارافرینان موظف اند علاوه بر استخدام زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ستاد،نسبت به ایجاد محیط شغلی ایمن و نیز تامین خدمات بیمه بازنشستگی اقدام کنند و هم چنین با ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دراجرای برنامه های فرهنگی همکاری کند.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: ما آمادگی خود را به دستگاه های مختلف اعلام کردیم که از طریق مراکز کوثر می توانیم به اشتغال زنان بی سرپرست، بدسرپرست و خود سرپرست از طریق امکانات موجود کمک کنیم. هم چنین زنان معتاد نیز پس از بهبودی می توانند در مراکز کوثر مشغول مهارت اموزی و کار شوند. 

منبع: خبرگزاری میزان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر