پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1644
۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۵
اندازه متن

ورود دارو های نوین درمان هپاتیت به بازار دارویی کشور

افراد با سابقه اعتیاد تزریقی ازجمله گروه های مهم در معرض ابتلا به هپاتیت C، به شمار می روند بنابر این هر فرد با سابقه اعتیاد تزریقی، حتی در صورتیکه سوزن مشترک استفاده نکرده باید از لحاظ هپاتیت C آزمایش تشخیصی بدهد.
هپاتیت c

رییس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به امکان پاک سازی ویروس هپاتیت c از بدن ، از موفقیت دارو های جدید برای درمان این بیماری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید موید علویان رئیس شبکه هپاتیت ایران با تاکید برضرورت تشخیص به موقع بیماری هپاتیت c و درمانهای موثر آن افزود : این بیماری در برخی موارد، علی رغم اجتناب از مصرف سر سوزن یا سرنگ آلوده ، به علت  آلودگی ظرفی که مواد از آن در داخل سرنگ کشیده شده، به راحتی فرد را مبتلا میکند که البته با وجود ابتلای فرد به ویروس هیاتیت c ، پیشرفت های چشمگیر پزشکی و درمانهای نوین به جایی رسیده است که به تازگی با ورود داروهای خوراکی نوین و کم عارضه تر به بازار دارویی کشور ، آن هم با قابلیت دسترسی آسان ، پاکسازی کامل ویروس  امکان پذیر شده است .

وی گفت: اغلب متخصصان گوارش و کبد داروهای نوظهور درمان هپاتیت c را  به خوبی آنها را می شناسند و قطعا در نسخ دارویی این بیماری آن هم با توجه به شرایط و سیر هپاتیت در بدن بیمار ، این دارو ها را  تجویز می کنند ، که با مصرف آن ظرف یک دوره چند ماهه ، بیمار بهبود می یابد .

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه هپاتیت C به عنوان یک عامل مهم نارسائی کبد در ایران و سراسر دنیا محسوب می شود تاکید کرد: با توجه به ماهیت موزیانه هپاتیت و پیشرفت آهسته و بی علامت و پیشرونده آن در بدن ، زمان ابتلا و بروز آشکار نارسایی کبدی 10 الی 30 سال به طول می انجامد و به همین دلیل، بیمار در سالهای اولیه ابتلا، علائم بالینی چندانی ندارد و تشخیص فقط از طریق انجام تست آزمایشگاهی میسر است .

علویان اظهار داشت: افراد با سابقه اعتیاد تزریقی ازجمله گروه های مهم در معرض ابتلا به هپاتیت C، به شمار می روند بنابر این هر فرد با سابقه اعتیاد تزریقی، حتی در صورتی که سوزن مشترک استفاده نکرده باید از لحاظ هپاتیت C آزمایش تشخیصی بدهد زیرا در صورتی که این افراد جهت آزمایش بموقع مراجعه نمایند، می توانند با استفاده از داروها نوین با ضریب احتمال بسیار بالایی به بهبودی کامل دست یابند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر