پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1638
۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸
اندازه متن
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

تنبیه‌های قانونی نتوانسته مانع از توزیع و مصرف موادمخدر شود/ نقش پررنگ دولت و مجلس در مبارزه موثر با مواد مخدر

نمی توان به طور دقیق ادعا کرد که تاکنون اعدام نقش بازدارنده ای نداشته است اما به جرات می توان گفت که اعدام برای مجازات مواد مخدر بازدارندگی موثری که مورد نظر نظام جمهوری اسلامی است را نداشته است.
بهمن طاهر خانی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دولت و مجلس نقش مهمی در مبارزه با مواد مخدر دارند، گفت: متاسفانه تاکنون تنبیه های قانونی هم نتوانسته مانعی در توزیع و مصرف موادمخدر باشد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بهمن طاهرخانی با تاکید بر ضرورت مبارزه با موادمخدر، افزود: واقعیت آن است که علی رغم تصویب قوانین بازدارنده در حوزه مبارزه با مواد مخدر اما متاسفانه هنوز این توفیق به اندازه ای حاصل نشده که ما از توزیع مواد مخدر درسطح جامعه جلوگیری کرده و مانع از گرایش به مصرف مواد مخدر شویم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه با وجود همه تنبیه های قانونی نتوانستیم آن گونه که شایسته جامعه است مانع توزیع و مصرف مواد مخدر شویم لذا به نظر می رسد باید یک کار فرهنگی عمیق و جدی در جامعه انجام شود به ویژه برای جوانان که نیازمند داشتن امکاناتی هستند تا مانع از گرایش آنها به مواد مخدر شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم نقش دولت و مجلس را برای جلوگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر بسیار پررنگ خواند و تصریح کرد: دولت باید همکاری های لازم را با مجلس برای اصلاح قوانین داشته باشد و مجلس نیز باید به دولت جهت انجام امور فرهنگی و ایجاد اشتغال کمک کند تا در کنار این موارد مسئولان مبارزه با مواد مخدر نیز بتوانند به صورت جدی تر  به دنبال مبارزه با کسانی باشند که به صورت باندی و گروهی اقدام به ورود و توزیع مواد مخدر در بین جوانان می‌کنند.

وی درباره تاثیر حذف مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر، گفت: نمی توان به طور دقیق ادعا کرد که تاکنون اعدام نقش بازدارنده ای نداشته است اما به جرات می توان گفت که اعدام برای مجازات مواد مخدر بازدارندگی موثری که مورد نظر نظام جمهوری اسلامی است را نداشته است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درخصوص نحوه برخورد با خرده فروشان و باندهای کلان عرضه مواد مخدر گفت: افرادی که به صورت خرد اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کنند ممکن است تحت تاثیر فشارهای اقتصادی، روانی و اجتماعی اقدام به چنین تخلفی می‌کنند که باید مجازات متناسبی برای آنها در نظر گرفت اما افرادی که به دنبال هنجارشکنی در جامعه بوده و به صورت کلان اقدام به توزیع موادمخدر می کنند باید مشمول مجازات سنگین شوند.

 منبع: خبرگزاری خانه ملت 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر