پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1626
۰۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸
اندازه متن
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر:

کشت خشخاش در کشور نداریم

کشت خشخاش در کشور به طورجدی تحت کنترل و نظارت عوامل امنیتی و حفاظتی قراردارد و هیچ گونه کشتی از این ماده در کشور انجام نمی شود/مخدرهای کشف شده را با هماهنگی دستگاه قضایی و نیز با صدور مجوزهای لازم در مناسبت های مختلف کشور معدوم می کنیم.
اسدالله هادی نژاد

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر هر ادعایی راجع به کشت خشخاش در کشور را رد کرد و گفت: کشت خشخاش در کشور نداریم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسدالله هادی نژاد افزود:‌ کشت خشخاش در کشور به طورجدی تحت کنترل و نظارت عوامل امنیتی و حفاظتی قراردارد و هیچ گونه کشتی از این ماده در کشور انجام نمی شود.
این مسئول مواد مخدر تاکید کرد: هرساله پیش از فصل رویش خشخاش، پیش بینی های لازم از سوی عوامل امنیتی و حفاظتی کشور در نقاط مرزبانی کشور و بویژه در سه استان سیستان و بلوچستان، ‌کرمان و هرمزگان صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر هماهنگی خوبی با سیستم قضایی، پلیس کشور و شهرداریها انجام شده و فرصتی به افراد خاطی داده نخواهد شد تا اقدام به کشت و توزیع مواد مخدر کنند.

مخدرهای کشف شده استفاده دارویی ندارند 
هادی نژاد مواد مخدرهای کشف شده را آلوده خواند و ‌اظهارکرد:‌ این مواد به دلیل وجود ناخالصی های زیاد که از سوی قاچاقچیان صورت می گیرد قابلیت بهره برداری در بخش دارویی کشور را ندارند و قابل استفاده برای هیچ بخشی از کشور نیستند. 
وی یادآور شد:‌ مخدرهای کشف شده را با هماهنگی دستگاه قضایی و نیز با صدور مجوزهای لازم در مناسبت های مختلف کشور معدوم می کنیم.
براساس آمارهای موجود ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بیشترین کشفیات سه ماه ابتدایی سال جاری تریاک بوده است.
عمده کشفیات از مبدای افغانستان به عنوان تولید کننده وارد پاکستان می شود و از آنجا از مرزهای جنوبی عبور داده شده و وارد کشور می شود. 
سالانه بطور تقریبی حدود450 تن مواد مخدر به مصرف می رسد.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر