پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1603
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
اندازه متن
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران:

دستگیری ۷۴ هزار قاچاقچی مواد مخدر در تهران/ کشف روزانه ۷۶ کیلو مواد مخدر در پایتخت/مصادره چندین مازراتی و پروشه از قاچاقچیان

۲ هزار مرکز درمانی سرپایی در استان تهران داریم که معتادان با شربت تریاک و متادون درمان می شوند. متاسفانه ۳ نفر به دلیل مصرف موادمخدر حاوی سرب جان خود را از دست دادند.
آذرنیا

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران از دستگیری ۷۴ هزار قاچاقچی مواد مخدر در استان تهران در سال گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری موج، محمدرضا آذرنیا در نشست خبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول سال ۲ بار جلسه با موضوع مبارزه با مواد مخدر برگزار می کنند گفت: مبارزه با مواد مخدر کمتر از جنگ تحمیلی نیست و در دنیا هم این مهم تاکید شده است چرا که چهارمین منبع اقتصادی جهان برای قاچاقچیان است.

وی افزود: پاک بودن بیش از ۹۷ درصد در پایتخت بسیار خوب است اما همین ۳ درصد اعتیاد قابل تامل و زشت است چرا که روزانه ۱۰ نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان خودرا از دست می دهند.

دستگیری ۱۵۰۰۰ معتاد در سال جاری/ کشف روزانه ۷۶ کیلو مواد مخدر در تهران

آذرنیا اظهار داشت: در بحث مقابله با عرضه مواد مخدر در سال گذشته ۷۴ هزار نفر در استان تهران به دلیل خرده فروشی مواد دستگیر شدند و در ۶۰ روز ابتدایی سال جاری ۱۵ هزار نفر دستگیر شدند. همچنین در سال گذشته ۲۸ تن کشفیات داشتیم و در ۲ ماهه سال جاری ۷۳۰۰ کیلو بوده است.

درمان ۱۰ هزار معتاد در سال ۹۴

در موضوع جمع آوری معتادان ۹۷۶۰ نفر در سال ۹۴ ساماندهی و درمان شدند که ۴۲۶ نفر آنها زن بودند. در ۲ ماهه سال جاری هم ۳۸۰۰ نفر جمع آوری شدند که ۸۰ نفر را زنان تشکیل دادند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران در ادامه این نشست گفت: ظرفیت ۴۰۰ نفری درمان استان تهران به ۴۰۰۰ نفر رسیده که بسیار قابل تامل است.

مرگ ۳ معتاد بر اثر مصرف مواد مخدر حاوی سرب

آذرنیا اعلام کرد: ۲ هزار مرکز درمانی سرپایی در استان تهران داریم که معتادان با شربت تریاک و متادون درمان می شوند. متاسفانه ۳ نفر به دلیل مصرف موادمخدر حاوی سرب جان خود را از دست دادند.

ناصر خسرو ساماندهی می شود

وی گفت: در ناصر خسرو مواد اولیه به عناوین مختلف در حال فروش است و طرح ساماندهی ناصر خسرو در حال اجرا است. امسال ۱۲ آشپزخانه شناسایی و منهدم شد چراکه در تهران و اطراف تهران نظارت سخت تر شده است و به حاشیه شهر رفته اند. متاسفانه تولید این محصول حتی در یک خانه هم ممکن است.

۹۰ درصد معتادان خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده زندان نرفتند

آذرنیا در مورد آغشته بودن توتون ها و تنباکوها به مواد مخدر گفت: تا الان چنین موضوعی در دستور کار نبوده و تائید نشده است.

وی اعلام کرد: ۱۶ هزار معتاد متجاهر داریم و اینکه ۷۶ هزار نفر خرده فروش دستگیر شدند ۹۰ درصد آنها سر از زندان سر در نیاوردند.

۱۲ میلیارد تومان حساب بانکی یک قاچاقچی اعدامی مصادره شد

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران در مورد اموال کشف و ضبط شده از قاچاقچیان تهران گفت: بر اساس قانون باید کارشناسی و فروخته شده و به حساب خزانه واریز شود. الان ۱۰۰ ملک از قاچاقچیان داریم. امسال در ۶۰ روز نخست ۱۲ میلیارد تومان از حساب یک فرد اعدامی شناسایی شد که به خزانه واریز شد. ۱۳ واحد مسکونی تحویل و پلمپ شد. ۶۳ خودرو توقیفی از قاچاقچیان را فروختیم. ۵۰ خودرو مصادره ای هم به فروش رسیده است. در میان خودروهای توقیف شده و مصادره ای چندین مازراتی و پروشه داریم.

منبع: خبرگزاری موج


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر