پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1599
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۱۱
اندازه متن
یک نماینده مجلس:

نهادهای متولی، ردیف بودجه‌ای برای مقابله با اعتیاد ندارند/ دولت با برنامه‌های عملیاتی از افزایش معتادان جوان و نوجوان جلوگیری کند

باید دستگاه هایی به عنوان متولی برای مقابله با اعتیاد کودکان و نوجوانان به طور ویژه پیش بینی و اعتبارات لازم برای آنها در نظر گرفته شود.
فرهاد  تجری

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس با انتقاد از نبود ردیف بودجه مشخص در بهزیستی برای مقابله با اعتیاد، گفت: دولت باید با حمایت های اجرایی، عملیاتی و میدانی به طور خاص از افزایش تعداد معتادان جوان و نوجوان در کشور جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، فرهاد تجری درخصوص اظهارات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر وجود 5 تا 6 میلیون نفر معتاد در کشور، گفت: در سالیان گذشته مواد موجود در قانون، نشان از رویکرد اتهامی و مجرمانه نسبت به اعتیاد و افراد معتاد داشت، اما با توجه به تعداد بسیار و آمار بالای معتادان درکشور این رویکرد، تغییر کرده و جامعه و قانونگذار یک فرد معتاد را به عنوان یک بیمار می شناسد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به آسیب پذیر بودن این قشر و اینکه افراد بسیاری از جمله کودکان و نوجوانان درمعرض ابتلاء به اعتیاد قرار دارند، باید با اتخاذ تدابیر ویژه و استفاده از راهکارهای حقوقی و قانونی مانند تدوین قانون حمایت از کودکان بخشی از این نیاز و ضرورت را سامان بخشی کرد.

وی با بیان اینکه دولت باید با حمایت های اجرایی، عملیاتی و میدانی به طور خاص از افزایش تعداد معتادان جوان و نوجوان در کشور جلوگیری کند، تصریح کرد: البته باید دستگاه هایی به عنوان متولی برای مقابله با اعتیاد کودکان و نوجوانان به طور ویژه پیش بینی و اعتبارات لازم برای آنها در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمی توان یک نهاد خاص را مسئول مقابله با اعتیاد کودکان معرفی کرد، گفت: طبق آنچه که می توان از روح قانون استنباط کرد، درحال حاضر نهادهایی مانند بهزیستی، دادستانی و کمیته امداد در بحث اعتیاد و به طور خاص اعتیاد جوانان دخیل هستند؛ اما متاسفانه هم اکنون ردیف بودجه‌ای مشخص و رسالت تعریف‌شده برای این نهادها در جهت مقابله با اعتیاد وجود ندارد، بنابراین نیاز است که دولت به این حوزه ورود جدی داشته باشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه هایی چون بهزیستی در بحث اعتیاد متناسب با امکانات موجود قابل قبول است، تصریح کرد: متاسفانه از آنجایی که برای این دستگاه ها وظایف متعددی تعریف شده است، نمی توان انتظار داشت که به بحث اعتیاد جدای از موارد و مسائل دیگر نگاه جدی شود؛ البته می توان با پیگیری لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در مجلس قبل تصویب شد اما فرصت بررسی در صحن علنی مجلس را پیدا نکرد، تا حدودی مشکلات مربوط به این قشر را حل کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده که حداقل ٥ تا ٦‌میلیون نفر در کشور درگیر اعتیاد هستند و این مساله، خانواده‌های زیادی از جمله کودکان و نوجوانان را گرفتار می‌کند.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر