پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1584
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۹
اندازه متن
سفیر و نماینده دائم ایران درسازمان ملل:

ایران موثرترین برنامه های کاهش آسیب بیماری ایدز را به اجرا گذاشته است

جمهوری اسلامی ایران اخیرا برنامه جدید کشوری ایدز را که برای ریشه کن کردن این بیماری تا سال 2030 تنظیم شده نهایی کرده است/95درصد از هزینه های مقابله با ایدز از منابع ملی ایران تامین می ‌شود.
خوشرو

 سفیر و نماینده دائم ایران درسازمان ملل با اشاره به تکمیل نهایی برنامه جدید درمقابله با بیماری ایدز گفت ایران با رویکردی عملگرایانه درمقابله با این بیماری یکی از موثرترین برنامه های کاهش آسیب دراین رابطه درسطح خاورمیانه را با موفقیت به اجرا گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، غلامعلی خوشرو در نشست مقابله با بیماری ایدز در سازمان ملل، عملکردهای کشورمان در این زمینه را تشریح کرد.
سفیر کشورمان با اشاره به رویکرد عملگرایانه ایران در پاسخ به اپیدمی ایدز گفت: ایران یکی از موثرترین برنامه‌های کاهش آسیب را به اجرا گذاشته و موفق شده است انتقال ایدز در میان معتادان تزریقی را کنترل نماید.
وی افزود: ایران بدنبال پاسخگویی مقتضی به موج آتی ایدز با اتخاذ رویکردی جامع و فرابخشی است که ضمن توجه به شواهد علمی، حساسیت‌های فرهنگی را هم مد نظر دارد.
نماینده دائم کشورمان درسازمان ملل یاد آور شد که جمهوری اسلامی ایران اخیرا برنامه جدید کشوری ایدز را که برای ریشه کن کردن این بیماری تا سال 2030 تنظیم شده نهایی کرده است.
خوشرو با اشاره به اینکه 95درصد از هزینه های مقابله با ایدز از منابع ملی ایران تامین می ‌شود و کمک جامعه جهانی صرفا پنج درصد هزینه های مربوطه را پوشش می‌ دهد گفت: ایران همچنان انتظار دارد پس از توافق هسته‌ای فرصت های بیشتری برای انتقال تکنولوژی و تخصص‌های لازم به ایران فراهم شود.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه ایران جزء معدود کشورهای منطقه خاورمیانه و خلیج فارس است که سیستم نظارتی و ارزیابی نیرومندی را دراین رابطه ایجاد کرده از آمادگی کشورمان برای انتقال تجارب در زمینه‌های کاهش آسیب و کنترل ایدز بویژه در چارچوب ابتکارات جنوب جنوب خبر داد.
بیش از 70 نفر از ورزای بهداشت و ده ها تن از مقامات بهداشتی و سازمانهای غیر دولتی در این نشست سه روزه که از 19 تا 21 خرداد ماه در نیویورک برگزار شد حضور داشتند و درنهایت اعلامیه سیاسی ایدز که براساس آن اپیدمی ایدز در جهان بایستی تا سال 2030 ریشه کن شود به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر