پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1576
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲
اندازه متن
فرمانده ناجا:

نیروی انتظامی با قاطعیت و انگیزه، مأموریت مبارزه با موادمخدر را دنبال می کند

اشتری جمع آوری معتادان متجاهر را یکی از اولویت های ناجا برشمرد و اظهارداشت: با تأمین بسترهای نگهداری و درمان معتادان متجاهر، نیروی انتظامی این آمادگی را دارد در کسری از هفته معتادان متجاهر را جمع آوری کند.
حسین اشتری

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه استفاده از تمام ظرفیت کشور برای مبارزه با موادمخدر الزامی است و نیروی انتظامی برای مقابله با این معضل با تمام ظرفیت ورود پیدا کرده و این اهتمام ادامه خواهد داشت، گفت: ناجا با قاطعیت و انگیزه، مأموریت مبارزه با مواد مخدر را دنبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار سرتیپ حسین اشتری  در مراسم تکریم و معارفه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار با اشاره به نشست مسئولان نظام با مقام معظم رهبری، افزود: حضرت آیت الله امام خامنه ای اهتمام ویژه ای برای شناسایی و احصاء آسیب های اجتماعی دارند و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد از تأکیدات معظم له می باشد.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش مهم و کلیدی ناجا برای برخورد با مواد مخدر ادامه داد: نیروی انتظامی برای مقابله با مواد مخدر اقدامات تأثیرگذاری انجام داده است. عزم و اراده مقابله با پدیده اعتیاد در این نیرو وجود دارد و شهدایی که در این عرصه تقدیم شده است موید این ادعا است.
وی افزود: نیروی انتظامی با قاطعیت و انگیزه، مأموریت مبارزه با مواد مخدر را دنبال می کند.
اشتری با اشاره به نقش و سهم دستگاه های مسئول و ذیربط برای مبارزه بامواد مخدر، گفت: باید در این راستا سهم دستگاه ها مشخص و همه آنها در راستای مبارزه با مواد مخدر نقش آفرین باشند چرا که اجرای مأموریت های ملی و کلان نیازمند همکاری همه دستگاه ها ی مسئول و مشارکت همگانی است.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، افزود: در کشفیات مواد مخدر و برخورد با باندها شبکه های سازمان یافته مواد مخدر توفیقات خوبی داشته ایم، تعاملات بین المللی نیز در این عرصه توسعه داشته است.
اشتری ادامه داد: در مجموع علیرغم افزایش 20 درصدی مأموریت های ناجا، میزان شهدا و تلفات کاهش یافته و این موفقیت مرهون لطف خداوند، برنامه ریزی، آموزش و بکارگیری تجهیزات نوین است.
وی تأکید کرد: رشد و تعالی سازمان نیازمند برنامه ریزی دقیق، دانش و مهارت افزایی است و تشکیل کارگروه های علمی، نیازسنجی، استفاده از نظرات کارشناسان در پیشبرد اهداف سازمان کارگشا می باشد.
اشتری خاطرنشان کرد: استفاده از تمام ظرفیت کشور برای مبارزه با موادمخدر الزامی است و نیروی انتظامی برای مقابله با این معضل با تمام ظرفیت ورود پیدا کرده و این اهتمام ادامه خواهد داشت.
وی گفت: ارائه راهکار کاربردی و عملیاتی برای مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است و انشاءالله با عزم و اراده ای که در ناجا وجود دارد این مهم تحقق یابد.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: تزریق و بکارگیری تجهیزات نوین و کاربردی، مطالعه تطبیقی روش های پلیس مبارزه با مواد مخدر سایر کشورها و ... در عرصه مقابله با مواد کارآمد است.
اشتری با بیان اینکه جدیت دستگاه قضا برای برخورد با قاچاقچیان قابل تقدیر است، افزود: باید ابزارهای قانونی ناجا برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تقویت شود.
وی با اشاره به نقش اثرگذار «اشراف اطلاعاتی» در پیشبرد اهداف سازمان، تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی ابزاری کارآمد در شناسایی و برخورد با مجرمان است و سال گذشته 65 درصد از کشفیات مواد مخدر براساس فعالیت اطلاعاتی محقق شده است.
وی بر لزوم بکارگیری روش های نوین برای مقابله با باندها و شبکه های قاچاق تأکید کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر باید تخصصی، هوشمندانه، حرفه ای و با برنامه ریزی دقیق باشد.
فرمانده ناجا افزود: اشراف اطلاعاتی، دستگیری سرشبکه های اصلی، فروشندگان مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان از اولویت های نیروی انتظامی است.
وی تأکید کرد: فضای جامعه باید برای قاچاقچیان و خرده فروشان ناامن شود.
اشتری با بیان اینکه یکی از کارکردهای پلیس نامحسوس برخورد با خرده فروشان مواد مخدر است، افزود: فضای جامعه باید به قدری مصون و امن باشد که خانواده ای نگران گرفتارشدن فرزند و عزیزانش در دام اعتیاد نباشد.
وی جمع آوری معتادان متجاهر را نیز یکی از اولویت های ناجا برشمرد و اظهارداشت: با تأمین بسترهای نگهداری و درمان معتادان متجاهر، نیروی انتظامی این آمادگی را دارد در کسری از هفته معتادان متجاهر را جمع آوری کند.
وی تأکید کرد: باید چهره شهر و کشور را از جولان آسیب های اجتماعی پاک کنیم و این مهم نیازمند آن است که بر روند اجرای طرح های مبارزه با آسیب های اجتماعی نظارت دقیق صورت بگیرد.
وی گفت: مبارزه با مواد مخدر نیز نیازمند آن است که بر روند اجرای دستورالعمل های مبارزه با مواد مخدر نظارت وجود داشته باشد.
اشتری در ادامه با اشاره به آیین تکریم و معارفه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه زحمات سردار «مویدی» در نیروی انتظامی به ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست، افزود: وی مدیری کوشا و متعهد است و انشاءالله زحمات او ذخیره آخرت و باعث برکت زندگی وی باشد.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین با آرزوی توفیق برای سردار «مویدی»، سردار «زاهدیان» را به عنوان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی کرد و گفت: سردار زاهدیان نیز از عناصر انقلابی، فهیم، هوشمند و کارآمد در نیروی انتظامی است و انشاءالله انتساب وی منشأ خیر و برکت باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر