پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1562
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
اندازه متن

علي مويدي قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر شد

وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر در جلسه شوراي معاونين و مديران كل ستاد، علي مويدي را به سمت قائم مقامي ستاد مبارزه با موادمخدر منصوب كرد و اولويت اول كشور را در آسيب‌هاي اجتماعي مبارزه با اعتياد و موادمخدر دانست.
سردار مویدی

وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر در جلسه شوراي معاونين و مديران كل ستاد، علي مويدي را به سمت قائم مقامي ستاد مبارزه با موادمخدر منصوب كرد و اولويت اول كشور را در آسيب‌هاي اجتماعي مبارزه با اعتياد و موادمخدر دانست.
به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با موادمخدر، دكتر رحماني فضلي وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر در جلسه شوراي معاونين و مديران كل كه طي آن علي مويدي به عنوان قام مقام دبيركل ستاد منصوب و از زحمات دكتر عليرضا جزيني تقدير شد، گفت: با توجه به اهميت و ارزش موضوعات آسيب‌هاي اجتماعي و جلسات اخيري كه خدمت مقام معظم رهبري (مدظله العالي) داشتيم، ايشان بر ساماندهي اين موضوع و تعيين اولويت‌ اول مبارزه با اعتياد تاكيد داشتند.
رحماني فضلي ادامه داد: محور اصلي فرمايشات اخير ايشان در بحث اعتياد و موادمخدر بود و ايشان تاكيد داشتند اعتياد ام‌الفساد است.
وي افزود: فعاليت‌ و اقدامات خوبي در زمينه مبارزه با موادمخدر انجام شده است اما هنوز شاهد جهشي در امر مبارزه با موادمخدر نيستيم و اين موضوع همه دستگاه‌هاي عضو ستاد را شامل مي‌شود به همين منظور هدف گذاري 5 درصد پيشرفت در همه حوزه‌ها را به صورت سالانه در نظر گرفته‌ايم كه كاري شدني است و بايد اجراي آن را از همين الان شروع كنيم. 
دبيركل ستاد اضافه كرد: ستاد امسال متناسب با وظايف دستگاه‌هاي عضو دستور العمل نحوه اجرا را به دستگاه‌ها ابلاغ كرده و ماهانه گزارش اقدامات انجام شده را از دستگاه‌ها اخذ مي‌كنيم.
رحماني فضلي از دكتر جزيني بابت تعامل و ارتباط خوب بين‌دستگاه‌هاي عضو ستاد كه به همت ايشان با برگزاري جلسات منظم و صرف وقت فراوان شكل گرفته بود تشكر كرد و افزود: در حال حاضر با دستگاه‌هاي عضو موافقت‌نامه‌هاي مختلفي داريم و در قبال انجام فعاليت‌هاي دستگاه‌ها بودجه تخصيص مي‌يابد.
رحماني فضلي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تشكر از اقدامات و برنامه هايي كه با حسن تدبير آقاي دكتر جزيني انجام شد، افزودند: ان شاء الله ايشان به زودي در منصبي ديگر در وزارت كشور منشا خير خواهند شد.
دبيركل ستاد اظهار داشت: آقاي مويدي به عنوان قائم مقام جديد دبيركل در ستاد مبارزه با موادمخدر فردي است با پشتكار فراوان، جدي، صادق، سختكوش و فعال كه در پليس مبارزه با موادمخدر نيز بسيار موفق و خوب عمل كرده‌اند و به دليل قدرت هماهنگي بالايي كه دارند مي‌توانند منشا خير و خدمات بسياري در ستاد باشند لذا با توجه به درخواستي كه از فرمانده ناجا داشتيم، ايشان موافقت كردند از تجربيات آقاي مويدي در اين حوزه بهره بگيريم.
وزير كشور و دبيركل ستاد با اشاره به خصوصيات فردي آقاي مويدي اظهار داشت: ايشان فردي با تعامل بالا و مثبت‌انديش مي‌باشد و تمامي ويژگي‌هاي يك مدير خوب را دارا مي‌باشند. 
رحماني به مواردي همچون نظم و انضباط، فعاليت و پيگيري مستمر براي هماهنگي امور تاكيد و اعلام كردند معتقدم بايد مسووليت‌ و اختيارات را واگذار كرد و فضاي دبيرخانه همچون گذشته بايد فضاي دوستانه و كار و تلاش باشد.
دبيركل ستاد با تسليت ايام سالگرد رحلت بنيانگذار كبير و معمار انقلاب گفت: خداوند را شاكريم كه لطف خود را با انتخاب مقام معظم رهبري بر مردم گستراند.
رحماني گفت: با اجراي برجام و رفع تهديد و گشايش اقتصادي اميد بيش از پيش به جامعه بازگشته و اميدوارم پيشرفت كشور روزافزون باشد.

جزيني: مبارزه با موادمخدر استراتژي مهم نظام است
در ادامه دكتر جزيني قائم مقام سابق ستاد گفت: مبارزه با موادمخدر يك مساله و استراتژي مهم براي نظام است و از زماني كه حضرتعالي در اين حوزه وارد شديد شاخص‌هاي اين مبارزه رشد چشمگيري داشته است و توانستيم خيلي از مسايل را حل كرده و حساسيت لازم را در جامعه و مسوولان ايجاد كنيم.
جزيني ادامه داد: هماهنگي و افزايش دغدغه در بين مسوولين را بايد مستمرا ادامه دهيم ليكن چالش اساسي ما اعتماد مردم است و بايد با تلاش بيشتر اعتماد را به مردم هديه داد. 
وي افزود: رساله عملي ما در امر مبارزه با موادمخدر سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) است كه بر پايه 5 اصل مقابله، درمان، پيشگيري، صيانت از بهبوديافتگان و كاهش تقاضا استوار است.

مويدي: بايد بر برنامه اقدام و عمل متمركز شويم
در بخش ديگري از اين جلسه علي مويدي قائم مقام جديد ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: خرسندم كه توفيق خدمت در اين جايگاه را پيدا كردم و طبيعي است كه كه آنچه بايد در دستور كار قرار گيرد تحقق اهداف بلند و موثر مبارزه با موادمخدر است كه بر اساس تدابير دكتر رحماني فضلي شكل گرفته‌اند و آن نگاه جديدي است كه بر پايه رويكرد اجتماعي مبارزه با موادمخدر و مشاركت مردمي در اين حوزه بنا شده است.
مويدي افزود: سه سال از اين رويكرد ميگذرد و آثار آن در ارگانها و نهادهاي اجتماعي محسوس است حال بايد با شاخص بندي توفيقات را بررسي كنيم و مطمئن هستم كه دستاوردهايمان نسبت به گذشته بيشتر خواهد بود.
قائم مقام جديد ستاد ادامه داد: بايد بر برنامه اقدام و عمل كه مورد توجه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) نيز مي‌باشد و امسال را با اين نام نيز مزين كرده‌اند متمركز ‌‌شويم و اقدام و عمل را در عرصه مشاركت مردمي و اجتماعي كردن مبارزه به نتيجه برسانيم.

مويدي: ستاد مظهر اقتدار نظام در عرصه مبارزه با موادمخدر است
ملاك و معيار در كار؛ صداقت، وجدان‌كاري و انضباط مي‌باشد
مويدي ستاد را مظهر اقتدار نظام در عرصه مبارزه با موادمخدر دانست و ادامه داد: ستاد به دهها دليل در اين حوزه موفق عمل كرده است و اگر نيازمند اصلاح برخي امور هم باشد آن را انجام مي‌دهيم تا اقدامات بهتر به سرانجام برسد.
اين مقام مسوول در ستاد با اشاره به روحيه سربازي خويش گفت: ملاك و معيار در كار صداقت، وجدان‌كاري و انضباط مي‌باشد و چنانچه همه چيز حول اين محور حركت كند تمام امور به خوبي پيش مي‌روند.

متن حكم انتضاب به شرح ذيل است:

جناب آ‌قاي علي مويدي
سلام عليكم
نظر به مراتب تعهد، شايستگي و تجارب ارزشمند جنابعالي در امر مبارزه با موادمخدر به موجب اين حكم شما را به سمت قائم مقام دبيركل ستاد منصوب مي‌نمايم.
لازم است با هماهنگي كليه سازمان‌ها و دستگاه‌هاي عضو ستاد در راستاي اجراي هرچه بهتر و شايسته‌تر سياست‌هاي كلي مبارزه با موادمخدر ابلاغي مقام معظم رهبري «مدظله العالي» و نظارت دقيق بر اجراي بند 57 سياست‌هاي كلي برنامه ششم توسعه كشور، همچنين اولويت‌هاي ابلاغي به سازمان‌هاي و دستگاه‌هاي عضو و مرتبط ستاد و نظارت و پيگيري بر اجراي مصوبات ستاد اقدامات موثر به عمل آورده و نسبت به تحقق كامل آن‌ها بر برنامه ريزي دقيق و هدفمند اهتمام نمائيد.
توفيقات شما را در راستاي انجام اين ماموريت مهم و خطير و اجراي سياست‌ها و برنامه‌هاي ستاد با رعايت اصول قانون مداري، اعتدال‌گرايي و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد در ظل توجهات حضرت وليعصر (عج) تحت رهنمودهاي حكيمانه مقام معظم رهبري «مدظله العالي» از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.
عبدالرضا رحماني فضلي
وزير كشور و دبيركل ستاد

 منبع: روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر