پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1557
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳
اندازه متن

حمایت از فعالیت سمن‌ها در کنترل آسیب‌های اجتماعی در سال جاری

وظیفه سازمان بهزیستی در ابتدا به عنوان یک نهاد تخصصی در زمینه آسیب های اجتماعی، بحث پیشگیری است و پس از آن مساله رفع آسیب ها مطرح می شود که در این زمینه تقویت سمن ها بسیار اهمیت دارد.
مجید رضازاده

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از حمایت این سازمان از فعالیت مددکاران سازمان های مردم نهاد در کنترل آسیب های اجتماعی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری پانا، مجید رضازاده در توضیح این خبر اظهار داشت:در راستای کاهش آسیب های اجتماعی دستگاه های مختلفی دخیل هستند و سازمان بهزیستی در این مسیر تنها نمی تواند اقدام کند بلکه علاوه بر برنامه ریزی هایی که در سازمان انجام می شود نیازمند به همکاری فرابخشی هستیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: یکی از بخش هایی که می تواند در کنترل آسیب های اجتماعی به ما در این مسیر کمک کند، سازمان های مردم نهاد یا همان سمن ها هستند که خوشبختانه تاکنون هم کمک های موثری از سوی سازمان های مردم نهاد به بهزستی در کاهش میزان آسیب های اجتماعی انجام شده است.

وی بر لزوم تقویت فعالیت سازمان های مردم نهاد در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد و گفت: وظیفه سازمان بهزیستی در ابتدا به عنوان یک نهاد تخصصی در زمینه آسیب های اجتماعی، بحث پیشگیری است و پس از آن مساله رفع آسیب ها مطرح می شود که در این زمینه تقویت سمن ها بسیار اهمیت دارد.

به گفته رضازاده، حمایت سازمان بهزیستی از مددکاران و همکاری با نهادهای غیردولتی از برنامه های بهزیستی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد بود و در این زمینه نقش مطالبه گری از نهادها را ایفا می کند.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با اشاره به نقش نهادهای غیردولتی در حساس کردن جامعه برای آگاهی از آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به همراه نهادهای غیردولتی و همچنین فرهنگسازی و آموزشی که در زمینه آگاه سازی جامعه صورت می گیرد، می تواند در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی اقدامات موثری را انجام دهد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین درخصوص آخرین وضعیت راه اندازی سامانه رصد آسیب های اجتماعی نیز توضیح داد: در این سامانه، عوامل محافظ آسیب های اجتماعی در کشور شناسایی و پیمایش می شود. البته این اطلاعات از طریق مراکز مشاوره، مراکز درمان اعتیاد، خط ملی اعتیاد در اختیار ما قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر