پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1505
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۰۶
اندازه متن
معاون حقوقی ریاست جمهوری مطرح کرد:

شرایط موافقت با حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سئوال که آیا خودتان موافق حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر هستید، گفت: در صورتی می‌توان با حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر موافق بود که مجازات‌های مناسب جایگزین آن پیدا شود و بتوانیم قاچاق مواد مخدر را در کشور کنترل کنیم.
الهام امین زاده

معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: در صورتی می‌توان با حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر موافقت نمود که در کنار کنترل قاچاق مواد مخدر، مجازات‌های جایگزین مناسب پیدا شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، الهام امین‌زاده در جمع خبرنگاران و در خصوص حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر گفت: شاید مجازات‌های جایگزین بتواند جلوی قاچاق مواد مخدر را بگیرد و این امر می‌تواند موثر باشد، با این حال باید بر روی مجازات‌های جایگزین این مسئله تحقیقات لازم انجام شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت تاکنون نظری در رابطه با طرح حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر ارائه کرده است یا خیر، گفت: هنوز دولت یازدهم نظری در خصوص این طرح ارائه نداده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا خودتان موافق حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر هستید، گفت: در صورتی می‌توان با حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر موافق بود که مجازات‌های مناسب جایگزین آن پیدا شود و بتوانیم قاچاق مواد مخدر را در کشور کنترل کنیم.

امین‌زاده همچنین در خصوص شکایت دولت از رسانه‌ها و روزنامه‌ها نسبت به دولت قبلی گفت: ابتدای دولت یازدهم بخشش‌هایی راجع به شکایت‌هایی که در دولت قبلی از رسانه‌ها صورت گرفته بود را داشتیم، اما در این مدت شکایت خاصی از رسانه‌ها از سوی دولت مطرح نبوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر