پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1488
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹
اندازه متن
رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور:

نیاز کشور به 60 هزار مددکار اجتماعی دانش آموخته

رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور گفت: فعالیت مددکاران اجتماعی سبب کاهش پرونده ‌های قضایی می‌ شود و تقاضای این قشر از مجلس شورای اسلامی تصویب سازمان نظام مددکاری است.
موسوی چلک

رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور با بیان این که 10 هزار مددکار اجتماعی در کشور فعال هستند گفت: بیشتر این مددکاران تجربی بوده و علاوه بر آن، کشور به 60 هزار مددکار اجتماعی دانش آموخته، نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن موسوی چلک در همایش مددکاران اجتماعی و تجلیل از مددکاران اجتماعی فعال گلستان در گرگان افزود: فعالیت مددکاران اجتماعی سبب کاهش پرونده ‌های قضایی می‌ شود و تقاضای این قشر از مجلس شورای اسلامی تصویب سازمان نظام مددکاری است.
وی تصریح کرد: برای ساماندهی کمبود مددکار اجتماعی تحصیل کرده در مجلس آینده این طرح، مطرح و پیگیری های لازم انجام شود.
موسوی چلک از برگزاری کنگره ملی 60 سال مددکاری اجتماعی در کشور به منظور بررسی وضع مددکاری در کشور طی سال جاری نیز خبر داد و گفت: ما به دنبال اجرا و شتاب بخشی در طرح مددکاری اجتماعی از سطح ملی به گستره استانی و شهرستانی هستیم.
رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور اضافه کرد: طرح استفاده از مددکاران به عنوان مطالبه‌ گران را نیز در برنامه داریم تا در کاهش پرونده‌ های قضایی همکاری کنند.
به گفته وی حضور مددکاران اجتماعی در کاهش آمار افزون بر 15 میلیون پرونده قضایی در کشور تاثیر گذار است.
وی در خصوص آسیب ها نیز یادآور شد: اعتیاد، طلاق، خشونت های خانگی و بیماری ایدز آسیب‌ های اجتماعی هستند که به صورت زنجیره ‌ای می تواند تهدیدی برای سلامت جامعه باشد.
موسوی چلک با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: باید در این برنامه به موضوع سلامت اجتماعی نگاهی درست و جامع داشت و این آسیب ها در بخش اجتماعی جدی گرفته شود.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر