پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1476
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱
اندازه متن

هشدار وزیر کار درباره کاهش سن مصرف مواد مخدر

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که در گذشته رابطه معناداری بین مصرف مواد مخدر و طبقات اجتماعی وجود داشت،‌ گفت: در حال حاضر دیگر آن ماهیت معنادار بین مصرف مواد فقرا و ثروتمندان وجود ندارد.
وزیر کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در جمع منتخبان مجلس دهم به برخی آسیب‌های اجتماعی که جامعه ایران با آن درگیر است، پرداخت و از پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر ابراز نگرانی کرد. به گفته علی ربیعی نه‌تنها سن مصرف مواد مخدر کاهش پیدا کرده، بلکه مصرف مواد زنانه هم شده است.
وزیر کار در ادامه برنامه‌های وزارتخانه متبوعش برای برخورد با برخی از مشکلاتی که جامعه با آن مواجه است را تشریح کرد و گفت: وزارتخانه برای سالمندان برنامه دارد؛ در این دولت شورای سالمندی فعال شد و با برنامه‌های در پیش گرفته شده بیش از ١,٥‌میلیون از جمعیت ٦ میلیونی سالمندی کشور تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتند. به گفته او زنان تنهای سالمند مشکل آینده کشور ما است؛ چرا که در حال حاضر بحث تجرد زنان زیاد شده است و طبیعتا آنها در آینده به همین سبک زندگی خواهند کرد. ربیعی همچنین مدعی شد كه دولت برای مقابله با فقر بیش از ١١‌میلیون نفر را بیمه درمان کرده است که اغلب آنها حاشیه‌نشین‌ها و کارگران غیررسمی بودند.
او در ادامه به تحلیل آماری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در موضوع مصرف مواد پرداخت و گفت که سن مصرف مواد پایین آمده و زنانه شده است. وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که در گذشته رابطه معناداری بین مصرف مواد مخدر و طبقات اجتماعی وجود داشت،‌ گفت: در حال حاضر دیگر آن ماهیت معنادار بین مصرف مواد فقرا و ثروتمندان وجود ندارد. از طرف دیگر موضوع طلاق نیز حایز اهمیت است که دیگر علت آن فقر نیست؛ بلکه ناشی از سبک زندگی است.

 منبع: روزنامه شهروند

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر