پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1364
۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۷
اندازه متن
موسس مرکز زنان سرزمین خورشید:

هدف از ایجاد سامانه 101، یاری رساندن به زنان آسیب دیده است

مدیر مرکز گذری کاهش آسیب خانه خورشید، سامانه پیامکی 101 را ابزاری مهم و کمک کننده در برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان می داند و معتقد است این سامانه می تواند مسئولان را نسبت به گره های قانونی و سیاست گذاری های نادرست مطلع می کند.
لیلا ارشد

مدیر مرکز گذری کاهش آسیب خانه خورشید استفاده از فضای مجازی به عنوان ابزار ارتباطی بین مردم و مسئولان را کمک بزرگی در شناخت صحیح مسئولان از ابعاد جامعه دانست و گفت: در این بین ایجاد سامانه پیامکی 101 ابزاری مهم و کمک کننده در برقراری این ارتباط است زیرا می تواند نقش مهمی در کمک به زنان آسیب دیده جامعه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری برنا، لیلا ارشد در پاسخ به این سوال که آیا ارتباط سامانه 101 تعاملی صحیح را بین جامعه زنان و معاونت زنان برقرار خواهد کرد، گفت: در دنیای پیچیده ای که بخشی از آن فضای مجازی است، ایجاد و استفاده از سامانه101، می تواند ابزاری مناسب برای برقراری این تعامل باشد. 

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این ارتباط راه بسیار مناسبی برای شنیدن پیام های زنان باشد.  از طرف دیگر به سیاست گذاران کمک می کند تا شرایط و قوانین بهتری در این حوزه ایجاد کنند.

ارشد ادامه داد: مشغله مسئولان گاهی سبب می شود تا نتوانند در مسائل روزمره افراد درگیر شده و از آن آگاه باشند؛ بنابراین ایجاد سامانه 101 و استفاده از این فضا ابزار مناسبی برای اطلاع از مشکلات مردم است.

اطلاع مسئولان از گره های قانونی

مدیر خانه خورشید درباره ضرورت ایجاد این سامانه گفت: سامانه 101 مسئولان را نسبت به گره های قانونی و سیاست گذاری های نادرست مطلع می کند. هرچند این اقدام باید زودتر صورت می گرفت. چراکه نتیجه آن کمک به زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب جامعه است.

ارشد ادامه داد: البته اتفاقات خوب در این زمینه زمانی رخ می دهد که پیام های ثبت شده در سامانه 101 به طور واقعی دیده و رصد شود. زیرا زنان مشکلات متعدد و در ابعاد گوناگونی مانند مشکلات حقوقی تا مشکلات جسمی دارند.

پیام های 101 به گوش رئیس جمهوری برسد

موسس مرکز زنان سرزمین خورشید با آرزوی موفقیت در این کار از معاونت امور زنان ریاست جمهوری خواست که رسیدگی و رصد این پیام ها را در اولویت قرار داده و آن را به گوش رییس جمهور و وزرای دیگر برساند. تا با همفکری در هیئت دولت راهکارهای مناسب برای زنان آسیب دیده در نظر گرفته شود. زیرا نتیجه قطعی این کار کاهش فاصله عموم مردم و مسئولان است.

گفتنی است، شماره پیامکی 101 برای دریافت پیامک های مخاطبان و اعلام مطالبات زنان از سراسر کشور به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اختصاص یافته است. این شماره که همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) فعال سازی شده بدون محدودیت زمانی، دریافت کننده مطالبات حوزه زنان و خانواده خواهد بود. گزارش های جمع بندی پیامک ها در دوره های زمانی مشخص به استحضار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و بعضا رییس جمهوری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر