پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1363
۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۶
اندازه متن
رییس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد:

«نظارت»، اولویت کاری بهزیستی در سال 95

رییس سازمان بهزیستی کشور می گوید که سازمان بهزیستی کشور علی رغم تمامی تلاش‌هادر رابطه با مبحث «پیشگیری» با چالش هایی مواجه است. به گفته او این سازمان در بخش نظارت نیز دارای ضعف‌های عمده‌ای است که باید در سال 95 در جهت رفع آنها اقدام شود.
محسنی بندپی

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در گذشته در زمینه اقدامات پیشگیرانه چه در حوزه بروز و شیوع آسیب‌ها و چه در حوزه معلولیت‌ها به صورت علمی، کارشناسی، مستمر و پایدار ورود نشده بود اما در سال 94 به طور جدی به این مسئله ورود و در جهت جبران و رفع این ضعف‌ها تلاش کردیم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی، ضمن تاکید بر آنکه بهزیستی تخصصی‌ترین نهاد حمایتی است، افزود: به هرحال سازمان بهزیستی کشور علی رغم تمامی تلاش‌های خود همچنان دارای چالش‌هایی است که بیشتر آنها در رابطه با مبحث «پیشگیری» است.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان بهزیستی در بخش نظارت نیز دارای ضعف‌های عمده‌ای است که باید در سال 95 در جهت رفع آنان به طور جدی اقدام کنیم.

بندپی همچنین عنوان کرد: اعتقاد داریم خدمات باید از کیفیت و اثربخشی لازم برخوردار باشند و مراکزی که به عنوان طرف همکار بهزیستی هستند نیز موظف‌اند ظرفیت علمی بکارگیری نیروها را رعایت کنند تا خدمات ارائه شده اثربخشی لازم را داشته و به این ترتیب فرد را به چرخه احیاء، توانمندسازی و بازگشت‌پذیری به جامعه وارد کند.

وی همچنین یکی از مهمترین اقدامات این سازمان را در سال گذشته «باور» پرسنل و نیروی انسانی بهزیستی دانست و گفت: بیش از 21 هزار نیروی انسانی در بهزیستی مشغول کار هستند.

به گفته رییس سازمان بهزیستی کشور، سازمان بهزیستی تخصصی‌ترین نهاد حمایتی کشور است که در زمینه‌های مختلف از ظرفیت علمی و کارشناسی برخوردار بوده و در جهت حل مسائلی که به عنوان آسیب و چالش برای جامعه هدف ایجاد می‌شود، ارائه خدمت می‌کند.

وی افزود: توقع بهزیستی آنست که از ظرفیت قانون برنامه ششم توسعه در جهت تحقق اهداف سازمان و ارتقاء سطح خدمات ارائه شده به جامعه هدف به طور صحیح استفاده شود؛ همچنین انتظار داریم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برخی از اقدامات پیشگیرانه در قوانین وارد و به صورت قانونی اجباری شوند.

بندپی در پایان اظهار کرد: در چنین شرایطی می‌توانیم بطور واقعی به مساله آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها ورود کنیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر