پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1357
۱۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۴
اندازه متن
دادستان تهران تاکید کرد:

تسریع در اجرای احکام قضایی اولویت سال 95

گرچه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی جزو وظایف ذاتی دادستانی تهران نیست اما زمینه ساز وقوع جرایمی مثل اعتیاد،‌ تکدی گری ،‌کارتن خوابی است بر این اساس تلاش می‌کنیم با همکاری همه دستگاه‌ها به جمع آوری افراد کارتن خواب،‌ معتادان متجاهر و افراد متکدی بپردازیم.
عباس جعفری دولت آبادی

دادستان تهران گفت: تسریع در اجرای احکام صادره از مهمترین اولویت‌های دادستانی در سال جدید است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عباس جعفری دولت آبادی افزود: سرعت بخشی و توسعه کیفیت در اجرای احکام یکی از مطالبات جدی مردم است و ما نیز در سال جاری این مطالبه رابا جدیت پیگیری می‌کنیم.

پیشگیریی از وقوع جرائم

دادستان تهران با اشاره به بحث پیشگیری از وقوع جرم در سال 95 تصریح کرد: بر اساس تجربه ای که در سال گذشته داشتیم همکاری دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

وی گفت: همانطور که مسائل مرتبط با وزارت بهداشت و مشکلات پولی و بانکی با همکاری نهادهای کشور در سال گذشته برطرف شد امسال نیز تمرکز ویژه‌ای در پیشگیری از وقوع جرم خواهیم داشت.

رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی

دادستان تهران آسیب‌های اجتماعی را زمینه ساز جرایم مختلف برشمرد و افزود: گر چه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی جزو وظایف ذاتی دادستانی تهران نیست اما زمینه ساز وقوع جرایمی مثل اعتیاد،‌ تکدی گری ،‌کارتن خوابی و... است و ما بر این اساس تلاش می‌کنیم با همکاری همه دستگاه‌ها به جمع آوری افراد کارتن خواب،‌ معتادان متجاهر و افراد متکدی بپردازیم.

جعفری دولت آبادی در ادامه ابراز امیدواری کرد مراجع قضایی در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها توجه بیشتری به حقوق مردم داشته باشند چرا که یکی از مسائل مهم رعایت حقوق شهروندی و حقوق متهمان در دستگاه قضایی است.

نظارت بر رفتار همکاران قضایی

دادستان تهران گفت: نظارت بر رفتار همکاران قضایی سیاست دیگری است که در سا‌ل‌های گذشته هم دنبال شد و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: مردم در حوزه اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های قضایی گلایه دارند و ما امسال برای رسیدگی سریع به پرونده‌ها تلاش می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر