پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1344
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۳
اندازه متن
معاون ستاد مبارزه با موادمخدر:

بیمه درمانی به تمامی معتادان تعلق می گیرد

یکی از برنامه های مهم سال ستاد مبارزه با موادمخدر فراهم کردن بیمه اعتیاد برای کل معتادان است که پیشتر قرار بود در مرحله اول خدمات درمانی رایگان به نوجوانان معتاد زیر 18 سال ارائه شود اما اکنون به کل جامعه معتادان تعمیم داده شده است.
پرویز افشار

 معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: با اقدامات صورت گرفته، بیمه درمانی به تمامی معتادان تعلق می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، پرویز افشار افزود: ایجاد پوشش بیمه درمان اعتیاد که متاسفانه علیرغم صراحت قانونی که از سال 89 ابلاغ شده بود، تاکنون زمینه اجرایی پبدا نکرده است، اما در سال جاری اقدامات خوبی برای بیمه درمانی معتادان انجام شده است.
وی تصریح کرد: با تصویب این قانون، زمینه ای فراهم شده بود که افرادی که مصرف کننده موادمخدر هستند، از خدمات بیمه درمانی بهره مند شوند اما هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته بود.
وی اضافه کرد: به رغم تامین بودجه توسط دولت و مجلس شورای اسلامی در سال 92 تا 94 ،بودجه آن جذب نمی شد، به همین دلیل در سال 94 با پیگیری جدی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، استفساریه ای انجام شد و از طریق سازمان مدیریت برنامه ریزی به سازمان بیمه سلامت ایران ابلاغ شد که این بودجه متعلق به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و قشر خاصی نیست بلکه برای همه افراد معتاد بدون بیمه است.
افشار خاطرنشان کرد: هفته گذشته ابلاغیه بیمه درمانی معتادان به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور ابلاغ شده، اگرچه پیش از این محدود به گروه خاصی بود ولی اکنون به تمامی گروههای سنی و جنسی معتادان تعلق می گیرد.
سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: به همین منظور دبیرخانه شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مکلف هستند جلسات کمیته درمان برای این موضوع را برگزار کنند تا از 30 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به بیمه سلامت جهت معتادان چیزی باقی نماند و همه آن برای بیمه درمانی آنها هزینه شود.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از برنامه های مهم سال ستاد مبارزه با موادمخدر فراهم کردن بیمه اعتیاد برای کل معتادان است که پیشتر قرار بود در مرحله اول خدمات درمانی رایگان به نوجوانان معتاد زیر 18 سال ارائه شود اما اکنون به کل جامعه معتادان تعمیم داده شده است.
افشار خاطرنشان کرد: در این راستا خدمات بستری و درمان اعتیاد و خدمات دارویی و غیردارویی به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار می گیرد اما منوط به این است که در مراکز دولتی این خدمات را بگیرند. 
وی ابراز امیدواری کرد با بیمه کردن خدمات درمانی معتادان بتوان برای درمان آنان نیز اقدامات اساسی انجام داد تا روز به روز شاهد کاهش آمار اعتیاد در کشور باشیم.
براساس گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر یک میلیون و 325 هزار نفر مصرف کننده موادمخدر در کشور هستند.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر