پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1337
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
اندازه متن
برای شرکت در نشست ویژه مقامات عالی پنجاه و نهمین اجلاس سالانه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر:

وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر وارد وين شد

ایران به عنوان یکی از اعضای فعال مبارزه با مواد مخدر امسال نیز در این نشست شرکت کرده است، اما نشست امسال به دلیل آنکه مقدمه حضور در مجمع سازمان ملل که در فروردین 95 قرار است برگزار شود، متفاوت شده است.
وزیر کشور

دکتر رحمانی فضلی به منظور حضور در نشست ویژه مقامات عالی پنجاه و نهمین اجلاس سالانه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر وارد وین شد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، که عصر روز یکشنبه ، در راس هیاتی جهت شرکت در نشست ویژه مقامات عالی پنجاه و نهمین اجلاس سالانه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر ( CND) عازم اتریش شده بود، وارد این کشور شد و در فرودگاه وین، توسط نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد و سفیر دو جانبه کشورمان مورد استقبال رسمی قرار گرفت. 
دکتر رحمانی فضلی در این سفر، علاوه بر شرکت در مراسم افتتاحیه نشست ویژه مقامات عالی و ایراد سخنرانی در این اجلاس ، با معاون دبیرکل و مدیر اجرائی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) و تعدادی از مقامات و همتایان خود از دیگر کشورها دیدار و ملاقات خواهد نمود.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در وین در گفتگوی با خبرنگاران در خصوص کنوانسیون امسال مواد مخدر گفت: ایران به عنوان یکی از اعضای فعال مبارزه با مواد مخدر امسال نیز در این نشست شرکت کرده است، اما نشست امسال به دلیل آنکه مقدمه حضور در مجمع سازمان ملل که در فروردین 95 قرار است برگزار شود، متفاوت شده است.
وی افزود: در این کنوانسیون آسیب ها و چالش های مواد مخدر تدوین می شود که ایران نیز در این خصوص نظراتی را مطرح می کند. با توجه به زحماتی که هم در وزارت خارجه و هم در ستاد مواد مخدر کشیده شده است، امیدواریم بتوانیم در این اجلاس با حضور فعال همکاران مان نظرات خود را اعمال کنیم تا در سال 95 در سازمان ملل بتوانیم کنوانسیون ها بیانیه های سیاسی و برنامه اقدام مواد مخدر را با موفقیت انجام دهیم.
وزیر کشور درباره ملاقات هایی که در حاشیه این اجلاس انجام می دهد، گفت: با مقامات مختلف از جمله رییس کمیسیون مواد مخدر، مدیرکل مواد مخدر سازمان ملل، طرف های روس و همچنین هلندی ها نشست هایی را داریم تا بتوانیم با هماهنگی هایی که می خواهیم انجام دهیم، نظرات مان را اعمال کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر