پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1331
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۱
اندازه متن
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران:

60 درصد کارتن خواب های پایتخت شهرستانی هستند/ مسئولیتی در قبال معتادان دیگر شهرها نداریم

پیش بینی کردیم تا برای سال آینده 24 مرکز دیگر به مجموعه های بهاران موجود اضافه شود و ظرفیت به 5 هزار نفر برسد/بر اساس امکانات فعلی حدود 100 نفر از معتادان شهرستانی خودمعرف را به شهرهای مبدا انتقال دادیم و این افراد در 4 کمپ مستقر شده اند.
فرزاد هوشيار پارسيان

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت:60 درصد کارتن خواب های تهران از شهرهای زیر 100 هزار نفر و روستاها به تهران آمده اند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری میزان، فرزاد هوشیار پارسیان با بیان این مطلب تصریح کرد: در طول 3 مرحله از طرح انضباط شهری تلاش کردیم تا کارتن خواب ها و معتادان متجاهر را جذب و در کمپ ها مستقر کنیم. در حال حاضر نیز مراحل سم زدایی بسیاری از این افراد به اتمام رسیده و تاکنون بیش از 250 نفر به مراکز بهاران منتقل شده اند. 

وی افزود: افرادی که به مراکز بهاران منتقل می شوند حتماً التیام یافته اند چرا که مراکز بهاران جای معتادان نیست و برای استقرار و مهارت آموزی افرادی که روزی اسیر اعتیاد بودند، راه اندازی شده است. ضمناً تمام تلاش ما این است تا بهبودیافتگان تهرانی به این مراکز راه پیدا کنند. 

هوشیار پارسیان با اشاره به آماده سازی 20 مرکز بهاران با ظرفیت 2 هزار نفر تصریح کرد: پیش بینی کردیم تا برای سال آینده 24 مرکز دیگر به مجموعه های موجود اضافه شود و ظرفیت به 5 هزار نفر برسد. 

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران همچنین به موضوع انتقال خانم ها به مراکز مهارت آموزی پرداخت و گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا انتقال خانم ها نیز تا پایان سال اتفاق رخ دهد. 

هوشیار موضوع ابعاد را از دیگر بخش های مهم طرح انضباط شهری معرفی و بیان کرد: این موضوع باید از  سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیگیری شود که البته تاکنون جواب روشنی از سوی آنان دریافت نکرده ایم. 

وی ادامه داد: با این وجود و بر اساس امکانات فعلی حدود 100 نفر از معتادان شهرستانی خودمعرف را به شهرهای مبدا انتقال دادیم و این افراد در 4 کمپ مستقر شده اند. 

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه حدود 60 درصد از کارتن خواب ها از شهرستان های زیر 100 هزار نفر جمعیت و روستاها به تهران آمده اند، خاطرنشان کرد: اصولاً کلانشهرها مکان مناسبی برای کارتن خواب ها است چرا که تولید زباله در این شهرها بالا است و امکانات برای حضور آنان مساعد است. به همین دلیل امروزه شهری مانند نیویورک با مشکل 200 هزار کارتن خواب رو به رو است. 

هوشیار در پایان در پاسخ به این سوال که سرنوشت بهبودیافتگان شهرستانی چه می شود، گفت: واقعیت این است که این افراد دوران سم زدایی خود را به اتمام رسانده اند و باید آرام آرام کمپ ها را ترک کنند. بعد از این مرحله، در صورتی که مسئولان امر برای ابعاد آنان تصمیم روشنی نگیرند، مجبور می شویم وارد عمل شویم و در مورد ساماندهی آنان تصمیم گیری کنیم.

 منبع: خبرگزاری میزان

پایان پیام
بازنشر
نظرات (1)
رحمان ج | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰
0 0
با سلام...همیشه در مورد اعتیاد به عنوان یک مشکل بزرگ یاد میکنید...اما هیچ کار بزرگی نمیکنید....وفقط در حد یک حرف ویک آمار بدون سرو ته اون رو باقی میزارید....همچین میگید که در مورد معتادین شهرهای دیگه مسئولیتی نداریم!!!که انگار اونها انسان نیستن وشمایی که داری حقوق میگیری که در این مورد...یعنی اعتیاد...رفع مشکل کنی''هیچ مسئولیتی نداری.....چطور در مورد سرمایه داران و تولید کنندگان وافرادی که یه جورایی به دردتون میخورن ،،،مسئولید؟؟؟؟اما در مورد این بیماران اعتیاد خیر!!!!امید وارم روزی که باید جواب این مسائل رو به حضرت حق بدید...بتونید پاسخ گو باشید.....پیشنهادی داشتم☆☆☆
اول اینکه ..میتونید معتادین رو پس از جمع آوری ...منظورم همشونن...مقیم وغیر مقیم.....از طریق همون کانونهایی که در شهر خودشون هست .....به اونها تحویل بدید برای نگهداری وترک..
ودوم اینکه....این گرم خونه هایی که توسط شهرداری زده شده رو یه برنامه ای واسش بریزید....این گرمخونه ها...خودشون یجورایی حمایت میکنه از مصرف کننده ای که قرار یک شب بخوابه ودوباره بره پی کارش....
تشکر...عزت زیاد
ارسال نظر