پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1323
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴
اندازه متن
عضو شوراي شهر:

دولت امور مبارزه با مواد مخدر را به سمن ها واگذار كند

با توجه به اهميت موضوع مقابله با اعتياد و اينكه مواد مخدر به بحران در كشورمان تبديل شده و نسل آينده را از همه جهات تهديد مي كند، بهتر است دولت بودجه اي را نيز براي فعاليت تشكل هاي مردمي و سمن هايي كه در امر مقابله با اعتياد فعاليت مي كنند، در نظر بگيرد.
محمد حقاني

يك عضو شوراي اسلامي شهر تهران معتقد است ، براي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر بايد دولت امور مقابله ، پيشگيري و درمان را به سمن ها و تشكل‌هاي مردمي واگذار كند.
به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد حقاني افزود: تشكل هاي مردمي و سمن ها بايد جايگاه مهم و تاثير گذار در تمام حوزه ها و بخش ها از جمله مبارزه با مواد مخدر و جلوگيري از پديده شوم اعتياد كه اين روزها جوانان بسياري را گرفتار كرده است ، را بدست بياورند و شهرداري ها و دولت بايد بسترهاي لازم را براي آنان فراهم كنند.
وي با بيان اينكه اعتياد به مواد مخدر شميايي و داروهاي روان گردانها از دغدغه هاي اصلي و نگران كننده مردم است، اظهار داشت : سازمان ها و نهادهاي دولتي به دليل داشتن مشغله هاي زياد و درگير بودن با برنامه هاي عمراني ، زيربنايي و غيره فرصت و دقت كافي براي اجراي كارهاي عملياتي در امر مبارزه اجتماعي با مواد مخدر را ندارند ، بايد مسايل اداري و اجرايي امور مقابله با اعتياد را به تشكل هاي مردمي و سمن ها بسپارند.
حقاني ادامه داد: البته تشكل هاي مردمي و سمن ها بايد بصورت مستقل در امر كنترل ، پيشگيري و درمان اعتياد و خودجوش فعاليت كنند زيرا تشكل هايي كه در گذشته در درون دستگاههاي دولتي ادغام شدند از كارآيي افتاده اند و دقيق نمي توانند در اين موضوع مهم كار كنند.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه پرداختن به مسئله بهداشت و درمان براي مبارزه با مواد مخدر نيز مهم است ، اضافه كرد: تشكل هاي مردمي و سمن ها نيز در اين زمينه مي توانند فعاليت كنند و فرد معتادي كه از درون فرو ريخته و مي تواند ساير افراد سالم نيز را آلوده كند ، تيم هاي بهداشتي و درماني تخصصي تشكيل دهند و وي را از اين گرداب اعتياد نجات دهند.
حقاني تاكيد كرد: پس از طي كردن دوران درمان و نقاهت فرد بهبود يافته ، تشكل ها و سمن ها نبايد وي را به درون جامعه رها كنند ، آنان نياز به حمايت دارند و بايد كارآفرين باشند و ايجاد اشتغال نيز براي اين فرد كنند.
وي با اشاره به اينكه بايد تشكل هاي مردمي سكان دار مبارزه با مواد مخدر باشند، گفت : متاسفانه بودجه هاي فرهنگي زبادي صرف جشنواره ها و همايشهايي مي شود كه خروجي نيز ندارد، بايد اين هزينه ها را براي فعاليت تشكل‌هاي مردمي و سمن در امر مبارزه اجتماعي با مواد مخدر خرج كرد.
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران افزود: با اطلاع رساني و تبليغات درست و گسترده بسياري از خانواده ها را مي توان عضو تشكل هاي مردمي و سمن هاكرد، حضور مردم براي حل ناهنجاريهاي اجتماعي از جمله مقابله با اعتياد ، در قالب اين گروهها نقش آفرين و كمك كننده است . 
حقاني يادآور شد: البته بايد ديد و نگاه مسوولان را به اهميت كار و نقش تشكل هاي مردمي و سمن ها تغيير ديد زيرا در حال حاضر اين ديد مثبت نيست و آنان دوست دارند تشكيلات و اعتبارات داشته باشند و بيشتر مدير هزينه هستند تا توليد. 
وي با بيان اينكه در بسياري از كشورهاي پيشرفته بسياري از رويكردهاي اجتماعي و فرهنگي را تشكل هاي مردمي انجام مي دهند، تصريح كرد: با توجه به اهميت موضوع مقابله با اعتياد و اينكه مواد مخدر به بحران در كشورمان تبديل شده و نسل آينده را از همه جهات تهديد مي كند، بهتر است دولت بودجه اي را نيز براي فعاليت تشكل هاي مردمي و سمن هايي كه در امر مقابله با اعتياد فعاليت مي كنند، در نظر بگيرد.
به گفته اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران، اين تشكل ها و سمن ها بايد در درون محلات و شهرها مستقر باشند و با اجراي برنامه هاي گسترده به فعاليت هاي پيشگيري ، كنترل و درمان اعتياد بپردازند.
حقاني خاطرنشان كرد: پديده مواد مخدر از گذشته هاي دور وجود داشته ولي امروزه نوع و تركيبات مواد مخدر كه شيميايي هستند، ويرانگر كننده جسم و روح مي باشند ، بايد دولت در اين زمينه براي تحقق رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر احساس مسووليت بيشتري نسبت به گذشته كند.

 منبع: روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر