پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1306
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۴
اندازه متن
رئیس سازمان زندان‌ها:

ارتباط ۷۰درصد زندانیان کشور با موادمخدر

از آنجایی که ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا قرار داردهزینه‌های زیادی را برای جلوگیری از این ترانزیت متقبل می‌شود که بخشی از آن وجود زندانیان و آمار آنها است/ همه زندانیان به وکیل، مددکار، پزشک، تلفن، کتابخانه و سیستم آموزشی دسترسی دارند.
اصغر جهانگیر

جهانگیر در حاشیه نشست عالی‌رتبه سی و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: حدود ۷۰درصد زندانیان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با مسئله مواد مخدر مرتبط هستند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، اصغر جهانگیر در حاشیه نشست عالی سی‌ویکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: امروز زندان‌های ایران از نظر رعایت حقوق زندانیان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و نه‌تنها در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است بلکه در سطح دنیا نیز کم‌نظیر است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: در راستای ارتقای سطح استانداردهای زندان، رعایت مسائل حقوقی، انسانی و همچنین آموزش، بهداشت و درمان در اختیار  تمام زندانیان قرار دارد.

جهانگیر گفت: حدود 50 درصد زندانیان ما را مجرمین مواد مخدر تشکیل می‌دهند و اگر زندانیانی را که به‌طور غیرمستقیم مرتبط با مواد مخدر هستند به این جمع اضافه کنیم این رقم به حدود 70 درصد خواهد رسید.

وی افزود: از آنجایی که ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا قرار دارد هزینه‌های زیادی را برای جلوگیری از این ترانزیت متقبل می‌شود که بخشی از آن وجود زندانیان و آمار آنها است.

رئیس سازمان زندان‌ها دسترسی به وکیل، مددکار، پزشک، تلفن، کتابخانه و سیستم آموزشی را از جمله حقوق تثبیت شده در تمام زندان‌های ایران عنوان کرد.

جهانگیر در پایان با تأکید مجدد به حفظ حقوق شهروندی تمام زندانیان گفت: علی‌رغم همه دستورالعمل‌ها و آموزش‌ها برای رعایت حقوق زندانیان، سیستم‌های نظارتی ما به‌طور مداوم در حال رصد کردن وضعیت زندان‌ها و زندانیان است و اگر در جایی تخلفی مشاهده شود قطعاً احقاق حقوق زندانی اولویت ما خواهد بود.

شایان ذکر است نشست عالی‌رتبه سی و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در محل دفتر این سازمان در ژنو برگزار شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر