پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1295
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
اندازه متن
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

خبر خوش ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اشتغال فارغ‌التحصیلان

به دنبال پیگیری‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، شورای گسترش وزارت علوم،رشته «پیشگیری از اعتیاد» را به تصویب رساند و در حال حاضر این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در چند دانشگاه و در مقطع دکتری، در یک دانشگاه جذب دانشجو داشته است.
جزینی

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لزوم فراهم کردن بستر اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته «پیشگیری از اعتیاد»، از شرط جدید این ستاد در راستای اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان این رشته تحصیلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا جزینی با اشاره به راه‌اندازی رشته «پیشگیری از اعتیاد» با پیگیری‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، اظهار داشت: خوشبختانه به دنبال پیگیری‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، شورای گسترش وزارت علوم، این رشته دانشگاهی را به تصویب رساند و در حال حاضر این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در چند دانشگاه و در مقطع دکتری، در یک دانشگاه جذب دانشجو داشته است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر لزوم فراهم کردن بستر اشتغال برای فارغ‌التحصیلان این رشته گفت: ما معتقدیم فراهم کردن بازار کار برای فارغ‌التحصیلان این رشته می‌تواند انگیزه برای تحصیل دانشجویان را بیشتر کند لذا برنامه‌هایی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این رشته انجام شده است.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال آن هستیم که یکی از شرایط اخذ مجوز تاسیس مراکز درمان اقامتی کوتاه مدت و میان مدت را، تحصیل مدیران این مراکز در رشته مذکور قرار دهیم که با توجه به وجود 6 هزار و 700 مرکز اقامتی در کشور، می‌توان موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان این رشته را حل و فصل کرد.

جزینی در خصوص اجرایی شدن این طرح نیز گفت: ما به مسئولان بهزیستی اعلام کردیم که از سال آینده شرط لزوم تحصیل مدیران مراکز اقامتی در رشته پیشگیری از اعتیاد، باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر