پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1277
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۳
اندازه متن
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تشریح کرد:

دلایل توقف «تبعید معتادان به جزیره فارور»

اقداماتی همچون «انتقال معتادان به جزیره»، «تبعید به مناطق دورافتاده»، «به‌کارگماشتن آن‌ها در شرایط سخت» و «ایزوله سازی» آن‌ها به‌کرّات در دنیا تجربه شده و نتایج به دست‌آمده به‌هیچ‌وجه رضایت‌بخش نبوده است.
تبعید معتادان به جزیره فارور

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نتایج احداث دهکده‌های بزرگ معتادان در دل بیابان‌های آمریکا نسبت به تبعید معتادان به مناطق دورافتاده و انتقال آنها به جزیره فارور واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، پرویز افشار در واکنش به چرایی عدم استفاده از امکانات و تجهیزات درنظر گرفته شده برای نگهداری معتادان در جزیره «فارور»، با تأکید بر عدم کارایی راه‌حل‌هایی از جمله تبعید معتادان متجاهر به مناطق دورافتاده اظهار داشت: اقداماتی همچون «انتقال معتادان به جزیره»، «تبعید به مناطق دورافتاده»، «به‌کارگماشتن آن‌ها در شرایط سخت» و «ایزوله سازی» آن‌ها به‌کرّات در دنیا تجربه شده و نتایج به دست‌آمده به‌هیچ‌وجه رضایت‌بخش نبوده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: نتایج این اقدامات نشان داده است که این راهکارها، حداکثر هزینه، حداقل اثربخشی و بیشترین عوارض را به‌دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این، نتایج اقداماتی همچون احداث دهکده‌های بزرگ برای معتادان در دل بیابان‌های آمریکا و کشورهای دیگر آزموده شده و این در حالی است که اقداماتی از این دست نتوانسته‌اند هیچ توفیقی را کسب کنند.

افشار در پایان گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر از نظر علمی هیچ اعتقادی به بهره‌گیری از چنین راهکارهایی ندارد و به هیچ وجه به‌دنبال اجرایی کردن این موارد نیست.

 منبع: خبرگزاری تسنیم


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر