پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1274
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
اندازه متن
در دیدار بنیانگذار موسسه ویلا مارینی ایتالیا با رئیس جمعیت هلال‌احمرعنوان شد:

تلاش و همکاری برای تغییر دیدگاه مجرمانه به مصرف‌کنندگان موادمخدر در جوامع با اتکا به نقش موثر جمعیت‌های ملی

جمعیت‌های ملی در تغییر تفکر به مصرف‌کنندگان و تغییر فرهنگ جامعه نقش موثری دارند و می‌توانند این مشکل را بیشتر و بهتر درک کنند؛ چراکه با مردم رنج‌دیده در ارتباط هستند و لذا کمک آنها تاثیر بسیاری برتغییر فرهنگ جوامع و دیدگاه‌ها خواهد داشت.
هلال احمر

در دیدار بنیانگذار موسسه ویلا مارینی ایتالیا با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و نقش موثر جمعیت‌های ملی در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر و به‌خصوص تغییر دیدگاه مجرمانه به مصرف‌کنندگان مواد مخدر در جوامع تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل  اداره کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دیدار ماسیمو بارا، بنیانگذار موسسه ویلا مارینی ایتالیا با اشاره به این که سازمان‌های مردمی و نهادهای بسیاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر و کاهش گرایش جوامع به اعتیاد فعال هستند، گفت: دراین زمینه باید از تلاش موسساتی چون ویلا ماردینی برای فعالیت در این زمینه تقدیر کرد و در این زمینه نیز آماده همکاری با این موسسه و استفاده از تجربیات شما و در اختیار قرار دادن تجربیات خود هستیم.

وی با بیان این که مشکل کنونی در جوامع، استفاده از مواد مخدر صنعتی است،عنوان کرد: متاسفانه تنوع این مواد نیز شناخت آنها را بسیار سخت کرده واز سویی سن مصرف مواد مخدر نیز کاهش یافته است.

دکتر ضیائی تصریح کرد: در ایران نهادها و سازمان‌های مختلفی در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعال هستند و به‌منظور تغییر دیدگاه نگاه مجرمانه به بیماران از 10 سال قبل برنامه‌هایی در جهت تغییر دیدگاه مردم نسبت به مصرف‌کنندگان و کمک به آنها همانند یک بیمار برنامه‌های بسیاری اجرایی شده است.

هدف اصلی؛ تغییر تفکر و نگاه جرم‌آمیز به مصرف‌کنندگان مواد مخدر

دکتر ماسیمو بارا؛ بنیانگذار موسسه ویلا مارینی ایتالیا نیز در این دیدار گفت: هدف اصلی ما تغییر تفکر و نگاه جرم‌آمیز به مصرف‌کنندگان مواد مخدراست تا جامعه به مصرف‌کنندگان نگاه بیمارگونه داشته باشند.

وی افزود: جمعیت‌های ملی در تغییر تفکر به مصرف‌کنندگان و تغییر فرهنگ جامعه نقش موثری دارند و می‌توانند این مشکل را بیشتر و بهتر درک کنند؛ چراکه با مردم رنج‌دیده در ارتباط هستند و لذا کمک آنها تاثیر بسیاری برتغییر فرهنگ جوامع و دیدگاه‌ها خواهد داشت.

ماسیمو بارا با اشاره به این که ضروری است تا در درمان مصرف کنندگان ازروش‌های درمانی مختلف و متعددی بهره برد، گفت: باید مجموعه‌ای ازمراقبت‌ها از جمله مراقبت‌های روانی را برای بیماران به مواد مخدر در نظرگرفت؛ چراکه اکنون دیگر فقط درمان با دارو جوابگو نخواهد بود.

وی با بیان این که هم اکنون 35 نفر در هفته از آموزش‌های لازم دوره جوانان و اعتیاد بهره‌مند شدند، اظها کرد: ایران نه فقط برای خود، بلکه برای سایر همسایگان نیز می‌تواند نقش حامی را ایفا کند.

گفتنی است دوره جوانان و اعتیاد از دیدگاه صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به مدت 2هفته در رم و با شرکت 5 داوطلب از جمعیت‌های ملی 5 کشور برگزار شد، دوره دوم آن در تایلند برگزار و نتایج اولیه نشست نخست بررسی شد و در نهایت دوره نهایی به منظور دستیابی به نتیجه نهایی و تدوین کتابچه به مدت 3 روز در تهران برگزار شد.

منبع: جمعیت هلال احمر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر