پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1273
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۴۶
اندازه متن
برای آماده‌سازی بیانیه گروه مأمور جامعه مدنی (CSTF):

نشست منطقه‌ای UNGASS2016 در تهران برگزار شد

شرکت‌کنندگان در این نشست در دو روز متوالی درباره موضوعات «مواد و سلامتی»، «مواد و جرم»، «حقوق بشر»، «مواد و توسعه جایگزین»، «چالش‌های جدید» با راهنمایی و هدایت کمیته فنی و تخصصی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
نشست منطقه‌ای UNGASS2016

نشست منطقه‌ای گروه مأمور جامعه مدنی در منطقه شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی 28 و 29 بهمن‌ماه با حضور بیش از 40 نماینده از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، لبنان، الجزایر، اردن، مراکش، تونس، اتریش، سوئد، آمریکا، ترکیه، قزاقستان و آذربایجان در تهران برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست تهیه پیش نویش بیانیه گروه مأمور جامعه مدنی (CSTF)‌بود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اعتیاد در مراسم افتتاحیه این نشست منطقه‌ای، فروهر تشویقی، مؤسس جمعیت تولد دوباره، دکتر پرویز افشار، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسبورن هورنبرگ، رییس کمیته سازمان‌های غیردولتی وین، لیک بونوات، نماینده دفتر مقابله با جرم و مواد سازمان ملل در تهران و دکتر علی هاشمی، رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست در دو روز متوالی درباره موضوعات «مواد و سلامتی»، «مواد و جرم»، «حقوق بشر»، «مواد و توسعه جایگزین»، «چالش‌های جدید» با راهنمایی و هدایت کمیته فنی و تخصصی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

 کمیته فنی و تخصصی طی 5 ماه گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری این نشست‌ها انجام داده است. دکتر محمد عمران رزاقی، دکتر گلاره مستشاری، دکتر علی فرهودیان، دکتر رامین رادفر، دکتر علیرضا نوروزی، دکتر ستاره محسنی فر، دکتر سارا جعفری و دکتر محسن روشن پژوه اعضای این کمیته فنی و تخصصی هستند.

عباس دیلمی زاده، مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره که به‌عنوان نماینده گروه مأمور جامعه مدنی از منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی انتخاب شده است. بیانیه نهایی این منطقه را  در جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGASS) ارائه خواهد کرد.

این نشست با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، کمیته مواد مخدر سازمان‌های غیردولتی وین (VNGOC)، برنامه منطقه‌ای افغانستان و کشورهای همسایه (RP)، شبکه کاهش تقاضای مواد در آسیای غربی و آسیای میانه (ADNA) برگزار شد.

لازم به ذکر است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکنون 29 جلسه فوق‌العاده به درخواست کشورهای عضو و در مورد مشکلات خاص در سطح جهان تشکیل داده که از این میان 2 جلسه به مسئله مواد مخدر اختصاص داشته که یکی در سال 1990 و دیگری در سال 1998 برگزار شده است. سومین جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حوزه مواد مخدر هم قرار است در آوریل 2016 برگزار شود. موضوع این جلسه اصلاح سیاست‌های جهانی مبارزه با مواد مخدر است.



پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر