پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1271
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۸
اندازه متن
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران:

قلیان‌سراها به بوته فراموشی سپرده نمی‌شود؛ به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم

در برخورد با قلیان سراها باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود اما مباحث فرهنگی باید در اولویت واقع شود؛ قطعاً برنامه خاصی برای قلیان‌سراها خواهیم داشت و آنان به بوته فراموشی سپرده نمی‌شوند/قلیان‌سراها نیز نوعی پدیده اجتماعی محسوب می‌شوند.
قلیان

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران از برنامه‌ریزی خاص برای قلیان سراهای تهران خبر داد و گفت: به طور حتم قلیان سراها وعملکرد آنان به بوته فراموشی سپرده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر ناصربخت اظهار داشت: بحث‌های فنی و تخصصی درباره مقابله با قلیان‌سراها در شورای امنیتی غذایی انجام گرفت و 3 دانشگاه علوم پزشکی نمایندگان خود را در این باره به مشورت گرفتند و این مهم همچنان در دستور کار است.

وی ادامه داد: این مهم در نیمه دوم سال 94 در دستور کار شورای بهداشت و امنیت غذا قرار گرفت و هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده چرا که این موضوع ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی دارد که باید مورد لحاظ واقع شود.

معان سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران تصریح کرد: در برخورد با قلیان سراها باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود اما مباحث فرهنگی باید در اولویت واقع شود؛ قطعاً برنامه خاصی برای قلیان‌سراها خواهیم داشت و آنان به بوته فراموشی سپرده نمی‌شوند.

ناصربخت خاطرنشان کرد: تصور می‌کنم جمع کردن قلیان‌سراها عنوانی باشد که تنها مطرح می‌شود و به مرحله عمل نمی‌تواند برسد؛برای این منظور باید چاره‌اندیشی کرد و راهکارهای مناسب را  ترتیب داد.

وی اضافه کرد: قلیان‌سراها نیز نوعی پدیده اجتماعی محسوب می‌شوند که نیازمند فرهنگ‌سازی هستند و به صرف برخورد ایجابی نمی‌توان بازدارندگی ایجاد کرد و باید در این باره رویکرد اجتماعی و فرهنگی را دنبال کرد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران اظهار داشت: متأسفانه این پدیده گریبان بیشتر جامعه را گرفته و باید با نشان دادن آسیب‌های قلیان و دوری کردن از آن نوعی فرهنگ تازه برای مقابله با این تفریح ناسالم ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر