پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1265
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
اندازه متن
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران:

افراد آسیب دیده طی ۳ یا ۶ ماه توانمند نمی شوند/کمپ شفق شرایط اسف‌باری دارد

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران می گوید که گزارش بازدید همکاران از کمپ شفق حکایت از شرایط بسیار اسف بار و ناراحت کننده زنان دارد/خوش خیالی است که بخواهیم کسی را که تا عمق یک آسیب اجتماعی پیش رفته در ظرف سه ماه، 6 ماه توانمندکنیم.
علی اصغر ناصربخت، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران گفت:آسیب های اجتماعی معضلی است که گریبانگیر جامعه ما شده لذا باید اقدامات لازم دراین خصوص صورت پذیرد چون اقداماتی که دراین مدت کوتاه (۳ یا۶ ماه) برای توانمندسازی آنها انجام می شود اثر زیادی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری شبستان، علی اصغر ناصربخت، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران با بیان اینکه قریب به 400 زن کارتن خواب را جمع آوری کردیم، گفت: اکثر این زنان مهاجرین هستند، بعضی از خانواده ها (پدر، برادر و همسر) از پذیرش آنها امتناع دارند و با وضعیت اسف باری مواجه می باشند و خانواده هایشان نیز تمایلی به حمایت و سرپرستی آنها ندارد.

وی با اشاره به توانمندسازی زنان کارتن خواب بیان کرد: به اعتقاد من بسیار خوش بینانه و خوش خیالی است که بخواهیم کسی را که تا عمق یک آسیب اجتماعی پیش رفته در ظرف سه ماه، 6 ماه، یک سال و یا 2 سال توانمند یا اصلاحش کنیم، عرض کردم موضوع بسیار پیچیده ای است، برای همین است که می گوییم باید سازمان ها و دستگاه های تخصصی در این قضیه ورود پیدا کند. گاهی اوقات از ناحیه شهرداری تهران و برخی دستگاه ها اقداماتی صورت می گیرد اما معتقدیم کار باید تخصصی انجام شود، افراد و مسئولانی که در این زمینه صاحب نظر بوده و نظرشان قاطع است باید بیایند و نسبت به این موضوع برخورد کنند.

ناصربخت ادامه داد: این معضلی است که گریبانگیر جامعه ما شده لذا باید اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد چون اقداماتی که در این مدت کوتاه (3 یا 6 ماه) برای توانمندسازی آنها انجام می شود اثر زیادی ندارد.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران با بیان اینکه به گفته یکی از صاحب نظران گلوگاه های ورودی باید بسته شوند، تصریح کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم بخشی از جمعیت جامعه مبتلا به این شرایط شدند ما باید عقبه این سیکل را مهار کنیم و ورودی این فضا و مجرا را محدود کنیم چون این کار سختی است که بتوانیم این جمعیت را توانمند کنیم.

وی ادامه داد: گزارش بازدید همکاران از کمپ شفق حکایت از شرایط بسیار اسف بار و ناراحت کننده زنان دارد لذا باید دستگاه های تخصصی در این زمینه ورود پیدا کنند و قبل از انجام هر طرحی باید ببینیم عقبه این طرح را تا کجا باید پیش ببریم و نتیجه ای که می خواهیم از اجرای این طرح بگیریم، چیست و برخوردمان را متناسب با آن مسئله ای که پیش روی ماست، تنظیم کنیم.

ناصربخت با بیان اینکه استانداردسازی کمپ های ترک اعتیاد یکی از اهداف مهم برگزاری جلسات ما در فرمانداری می باشد، خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و علوم پزشکی باید پای کار بیایند و بخش خدماتی مربوط به خودشان را متناسب با شرح وظایف و مسئولیت های خود در این کمپ ها عهده دار باشند، شاید اگر بخشی از این مشکلات تحت پوشش نظام حمایتی کمیته امداد قرار بگیرد گوشه ای از مشکلات جبران شود بنا هم بر این شد که این جلسات استمرار داشته باشد. ما باید بعد از برگزاری انتخابات این جلسات را دنبال و اقداماتی را که در حال انجام است، رصد کنیم.

وی با اشاره به برنامه آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: من به شخصه مطالعه خاصی روی این قضیه نداشتم ولی واقعیت این است که پدیده های اجتماعی که اکنون ما با آنها مواجه هستیم دارند عمق پیدا می کنند شاید یک دوره ای بسیار سطحی بودند ولی اکنون مسایل مختلف باعث شدند که پدیده های اجتماعی عمق بیشتری پیدا کنند به هر میزانی هم که عمق پیدا کنند به همان میزان هم برخورد با آنها سخت تر خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن مجال بیشتر برای دولت دقت، توجه و حساسیت بیشتری نسبت به پدیده های اجتماعی صورت پذیرد ،چون معتقدیم اگر چاره ای برای این موضوع اندیشیده نشود قطعا دولت هزینه های زیانباری را در آینده متحمل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری شبستان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر