پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1257
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۲۵
اندازه متن
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور:

حقوق بشر در رفتار ما نمایان است/ اعتیاد زنان تهدیدی جدید

رفتار ما با قاچاقچیان مواد مخدر مطابق حقوق بشر است زیرا در کشورهای دیگر به همراه داشتن اندکی مواد مخدر باعث اعدام می شود/تا زمانیکه قاچاقچیان بر روی مامورین ما اسلحه نکشند و شلیک نکنند، مامورین ما به سمت آنها شلیک نمی کنند.
 سردار علی مویدی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: رفتارما با قاچاقچیان مواد مخدر در کشور نمونه بارزی از رعایت حقوق بشراست.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، سردار علی مویدی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اشاره به وضعیت اخیر قاچاق مواد مخدر در کشور تاکید کرد: مامورین ناجا هیچگونه برخورد نا مناسبی با قاچاقچیان مواد مخدر ندارند و اولویت اول ما دستگیری این افراد است نه کشتن آنها.

وی تصریح کرد: تا زمانیکه قاچاقچیان بر روی مامورین ما اسلحه نکشند و شلیک نکنند، مامورین ما به سمت آنها شلیک نمی کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور تاکید کرد: رفتار ما با قاچاقچیان مواد مخدر مطابق حقوق بشر است زیرا در کشورهای دیگر به همراه داشتن اندکی مواد مخدر باعث اعدام می شود.

سردار مویدی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت سن اعتیاد در کشور نیز گفت: من مرجع اعلام این آمار نیستم اما متاسفانه سن اعتیاد در کشور رو به کاهش است و مخصوصا مصرف مواد مخدر صنعتی افزایشی یافته است.

وی تاکید کرد: گرایش زنان به مواد مخدر در حال افزایش و نگران کننده است زیرا فروپاشی بنیان خانواده را به همراه دارد که این موضوع تهدیدی بسیار جدی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور یادآور شد: آنچه که ما به طور روزانه به آن مواجه هستیم کاهش سن استفاده از مواد مخدر است که در این راستا باید به فکر فرهنگ سازی مناسب بود به خصوص در شهرهای دور افتاده و حاشیه های شهرها این موضوع بیشتر است.

سردار مویدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص وجود پول های کثیف حاصل از مواد مخدر در کشور نیز گفت: سیستم بانکی و مالی کشور هنوز بحث درستی از موضوع پول شویی ندارد و نتوانسته پیگیری لازم را برای مقابله به این جرم داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم اقتصادی پاک و سالم بدون هرگونه شبهه داشته باشیم باید از ورود اینگونه پول ها مراقبت کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور تاکید کرد: در بحث پول شویی پرونده هایی در حال تکمیل و بررسی که به زودی نتیجه آن اعلام می شود.

سردارمویدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر فروش فرزند برای خرید مواد مخدر، گفت: طی چند سال گذشته چنین موضوعی در کشور نداشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کشف مواد مخدر طی ۱۰ ماه گذشته، گفت: طی این مدت ۴۷۵ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه ۱۶ درصد رشد داشته و با توجه به اولویت بندی ما در استانهای شرقی، کشف مواد در این استانها از جمله سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰۰ درصد شاهد رشد کشفیات بودیم.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: در بحث تلفات قاچاقچیان طی مدت گذشته ۵۱ نفر کشته شدند که شاهد کاهش ۵۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم که این مهم نشان از رفتار حقوق بشر پسندانه ما است.

سردار مویدی تاکید کرد: در بحث کشف سلاح، ۹۰۰ قبضه کشف و در مقایسه با همین مدت در سال گذشته افزیش ۵ درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: طی ۱۰ ماه گذشته ۲۳۰۰ باند مواد مخدر در کشور متلاشی شده که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته رشد ۵ درصدی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر