پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1251
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
اندازه متن
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

ساماندهی 12 هزار معتاد خیابانی در مراکز درمانی

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از پیشنهاد اعتبارات 170 میلیارد تومان به دولت خبر داد و گفت: این اعتبارات 2.5 درصد افزایش یافته ولی متناسب با حجم تهدید نیست/ انسداد قاچاق مرزی صورت گرفته و قاچاق از طریق مسیر دریایی بیشتر شده است.
جزینی

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی از برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر را ساماندهی معتادان خیابانی دانست و گفت: امسال بیش از 12 هزار نفر از معتادان خیابانی در مراکز ساماندهی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس،علیرضا جزینی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از اهداف مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور اجرایی شدن برنامه‌های پیشگیری، مقابله و حمایت اجتماعی است.

وی هدف سفر به خراسان جنوبی را پیگیری برنامه‎های ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: این برنامه‌ها در تمامی استان‌ها پیگیری می‌شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اعتبارات مبارزه با مواد مخدر متناسب با حجم تهدید نیست، گفت: باید اعتباراتی برای بهبود وضعیت اختصاص یابد.

جزینی افزود: در این حوزه پیش‌بینی تفاهم‎‎نامه‎هایی با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و علوم پزشکی داشته‎ایم که برنامه‌های پیشگیرانه را انجام دهند که به دلیل کمبود اعتبارات پوشش لازم را در حوزه پیشگیری نداشته‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه مقابله، اظهار داشت: در کشور هنوز خلاء مرزی مشاهده می‌شود که در این ارتباط اعتبارات کلانی لازم است.

قائم مقام دبیرکل مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: در حوزه اعتبارات درمانی، مراکز اقامتی کوتاه‌مدت و بلندمدت یا مراکز ماده 16 اعتبارات زیادی لازم است.

جزینی از صیانت و اشتغال‌زایی تا سقف 3 هزار نفر بهبودیافته خبر داد و گفت: بحث کارآفرینی نیز نیازمند اعتبارات است تا بهبودیافتگان حمایت و مشغول به شغل باشند.

وی از اختصاص 6 میلیارد تومان برای اشتغالزایی خبر داد و تصریح کرد: این اعتبارات در راستای حمایت از بهبودیافتگان کافی نیست.

قائم مقام دبیرکل مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: تجهیزات ورزشی تعداد 25 روستای خراسان جنوبی از طریق وزارت ورزش اختصاص اعتبار شده است.

جزینی یادآور شد: تهدیدات کشور مجاور در 14 ولایت افغانستان تولیدات مواد مخدر و خشخاش را افزایش داده‌اند و هنوز تولید 7 هزار تن مواد مخدر وجود دارد.

وی با بیان اینکه گروه داعش نقش زیادی در تولید قاچاق دارد، گفت: گروه داعش سعی دارد از طریق قاچاق مواد مخدر نیازمندیهای مالی خود را رفع کند.

قائم مقام دبیرکل مبارزه با مواد مخدر افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری‌های منطقه‎ای و بین‌المللی خود را از طریق تبدیل ظرفیت‎های بالفعل و بالقوه توسعه و تقویت کرده است.

جزینی از کشف 536 هزار تن کشفیات مواد مخدر در 10 ماه گذشته خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: 185 کارگاه شیشه منهدم و همچنین یک‌هزار و 560 کیلو شیشه نیز کشف شده است.

قائم مقام دبیرکل مبارزه با مواد مخدر از گران‎شدن شیشه خبر داد و افزود: ورود شیشه از مرزهای افغانستان و پاکستان را تا سقف 150 گرم شاهد بوده‎ایم و کشف شده است.

جزینی به سودآوری مواد مخدر صنعتی اشاره کرد و اضافه کرد: قاچاقچیان به دنبال ورود مواد مخدر صنعتی هستند.

وی یکی از برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر را ساماندهی معتادان خیابانی دانست و گفت: امسال بیش از 12 هزار نفر از معتادان خیابانی در مراکز درمانی ساماندهی شده‌اند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر موضوع پیشگیری از مواد مخدر را نخستین استراتژی در برنامه‎های مبارزه با مواد مخدر برشمرد و افزود: در این راستا با شماره تماس 09628 پاسخگوی مردم هستیم.

جزینی ادامه داد: تاکنون 307 هزار نفر به این مراکز مشاوره تماس گرفته‌اند که بیشتر این افراد از بانوان بوده‌اند.

وی نخستین مصرف مواد مخدر را تریاک و دومین مصرف مواد را شیشه دانست و گفت: در این ارتباط باید تمهیداتی بیندیشیم.

قائم مقام دبیرکل مبارزه با مواد مخدر معتادان را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: نخست معتادانی که خودشان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‎کنند که معتاد بیمار نامیده می‎شوند و دوم معتادی متجاهر هستند یعنی معتادانی که به اذن قاضی جمع‌آوری و ساماندهی می‎شوند ولی دوباره برمی‌گردند.

جزینی از تعداد 91 هزار معتاد متجاهر جمع‎آوری شده خبر داد و افزود: از این تعداد 40 الی 50 هزار معتاد متجاهر هستند که برای چندمین بار جمع‎آوری شده‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون تعداد 4 هزار و 310 نفر از معتادان به مراکز درمان ارجاع داده شده‌اند که بیشتر آنها از شهرستان‌ها هستند.

قائم مقام دبیرکل مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تعداد 6 هزار و 700 مرکز ترک اعتیاد در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تعداد 750 هزار نفر به این مراکز مراجعه می‎کنند.

وی گفت:  انسداد قاچاق مرزی صورت گرفته و قاچاق از طریق مسیر دریایی بیشتر شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از پیشنهاد اعتبارات 170 میلیارد تومان به دولت خبر داد و گفت: این اعتبارات 2.5 درصد افزایش یافته ولی متناسب با حجم تهدید نیست.

 منبع: خبرگزاری فارس


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر