پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1247
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۵
اندازه متن
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

مجازات‌های جایگزین اعدام درطرح حذف اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر/طرح موجب کاهش بار مالی دولت می‌شود

با توجه به تبلیغات سوء سازمان‌های بین‌المللی در خصوص مجازات اعدام قاچاق مواد مخدر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، ضرورت در نظر گرفتن مجازات جایگزین اعدام کاملا محسوس است/ تصویب این طرح موجب کاهش بار مالی دولت در حوزه مبارزه با موادمخدر می‌شود.
ایرج عبدی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ادامه بررسی‌های کارشناسی طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر خبر داد وگفت: تصویب این طرح موجب کاهش بار مالی دولت در حوزه مبارزه با موادمخدر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ایرج عبدی درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر، گفت: با توجه به اینکه لایحه بودجه در دستور کار مجلس و کمیسیون‌ها قرار گرفته، اقدامات کارشناسی روی طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر مجددا با دریافت نظر مرکز پژوهش‌های مجلس را در دستور قرار داده ایم.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مجازات اعدام، افزایش آسیب‌های اجتماعی این مجازات برای خانواده محکومان، عدم تاثیر این مجازات در کاهش قاچاق مواد مخدر و اعتیاد و اینکه عموما خرده فروشان مواد مخدر محکوم به این مجازات می‌شوند، در طرح مذکور موضوع حذف اعدام از جرائم قاچاق مواد مخدر و جایگزینی مجازات دیگر مورد نظر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مجازات اعدام برای جرایمی چون قاچاق مواد مخدر بازدارنده نبوده، افزود: با توجه به تبلیغات سوء سازمان‌های بین‌المللی در خصوص مجازات اعدام قاچاق مواد مخدر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، ضرورت در نظر گرفتن مجازات جایگزین اعدام کاملا محسوس است.

عبدی یادآور شد: افزایش هزینه قاچاق موادمخدر برای قاچاقچیان و کاهش آسیب اعتیاد از طریق برهم زدن تعادل بازار مواد مخدر با مدیریت مصرف مواد مخدر از سوی دولت، اخذ جرایم مالی سنگین، توقیف اموال قاچاقچیان و اقداماتی در جهت کاهش تقاضا در طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر مورد نظر است لذا هزینه مواد مخدر و قاچاق آن بر خانواده مجرمان تحمیل نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: مجازات مالی به جای مجازات زندان و اعدام، هزینه و تبعات این مجازات را برای قاچاقچیان افزایش داده لذا در این صورت شاهد کاهش عرضه مواد مخدر خواهیم بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر بار مالی برای دولت نخواهد داشت، گفت: اجرای این طرح سبب کاهش بار مالی در زمینه مورد نظر خواهد داشت در واقع حجم زندانیان نیز کاسته می‌شود که خوشبختانه کارشناسان قوه قضائیه و دانشگاهی هم با این طرح موافقت خود را اعلام کرده اند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر