پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1237
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
اندازه متن
پیشنهاد ستاد برای حضور پلیس در اطراف مدارس و پارک‌ها

تلاش سیستم نظامی و امنیتی برای افزایش مدت زمان دسترسی به موادمخدر

در دنیا محیط‌هایی وجود دارند که از آنها به «محیط‌های قرمز» تعبیر می‌شود و مسوولان امنیتی، انتظامی و اجتماعی باید حداکثر تلاش خود را بکار ببندند که دسترسی مواد در آن اماکن به حداقل برسد/در حال حاضر دسترسی به موادمخدر چندان سخت نیست.
پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مر

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه پلیس باید تا شعاع 250 متری مدارس، حداکثر تلاش را بکار بگیرد تا موادمخدر وجود نداشته باشد، گفت: قاچاقچیان نباید نزدیک مدارس را پاتوق قرار دهند تا بتوانند مواد مخدر را به دانش‌آموزان تبلیغ و آنها را وادار به مصرف مواد کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، پرویز افشار در خصوص پیشنهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر به شورای اجتماعی مبنی بر استمرار حضور پلیس در اطراف مدارس و پارک‌ها و تبعات احتمالی آن چون زیرزمینی شدن توزیع آسیب‌هایی چون اعتیاد، گفت: در دنیا محیط‌هایی وجود دارند که از آنها به «محیط‌های قرمز» تعبیر می‌شود و مسوولان امنیتی، انتظامی و اجتماعی باید حداکثر تلاش خود را بکار ببندند که دسترسی مواد در آن اماکن به حداقل برسد.

وی افزود: نزدیک مدارس، دانشگاه‌ها و فضاهای عمومی چون پارک‌ها که محل اتراق همگانی‌اند و مردم باید با اطمینان خاطر آنجا حضور یابند باید جزو محیط‌های پاک محسوب شوند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه باید تا شعاع 250 متری مدارس، پلیس حداکثر تلاش را بکار بگیرد تا موادمخدر وجود نداشته باشد عنوان کرد: قاچاقچیان نباید نزدیک مدارس را پاتوقی قرار دهند که بتوانند مواد مخدر را به دانش‌آموزان تبلیغ و آنها را وادار به مصرف مواد کنند.

افشار با تاکید بر اینکه هرچقدر دسترسی به مواد راحت‌تر باشد احتمال رفتن افراد به سمت مواد مخدر بیشتر می شود، گفت: در حال حاضر دسترسی به موادمخدر چندان سخت نیست و سیستم نظامی امنیتی در کشور تمرکزشان را بر این موضوع گذاشته‌اند که مدت زمان دسترسی به مواد بیشتر شود.

 منبع: خبرگزاری ایسنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر