پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1233
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
اندازه متن
معاون ستاد مبارزه با موادمخدر:

آمار دقیق مصرف کنندگان مواد راهکاری برای کاهش اعتیاد است

پیش از این هر 10 سال یکبار آمار اعتیاد در کشور اعلام می شد که به دلیل تغییر الگوی مصرف موادمخدر، طرح ارزیابی و شیوع شناسی موادمخدر به پنج سال تقلیل یافت و اکنون هر پنج سال یکبار این آمارها به روز می شود که امیدواریم امسال این آمارها به روز شود.
پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مر

معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: داشتن آمار دقیق و درست از مصرف کنندگان موادمخدر در کشور به عنوان راهکاری اساسی برای کاهش اعتیاد در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، پرویز افشار افزود: به همین منظور اقدامات اساسی برای جمع آوری آمار رسمی از سوی این ستاد در کشور انجام شده است و قرار است آمار دقیق و جدید مصرف کنندگان موادمخدر تا پایان امسال و یا در نهایت اوایل سال آینده اعلام شود.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر آمار دقیقی از شمار معتادان جامعه نداریم اما براساس آمارها حال حاضر، یک میلیون و 325 هزار تن به عنوان مصرف کننده موادمخدر در کشور شناسائی شده اند که امیدواریم با اجرای طرح شیوع شناسی اعتیاد که نتایج آن در آینده ای نزدیک اعلام می شود، بتوانیم آمار درستی از تعداد افراد گرفتار اعتیاد در کشور را اعلام کنیم.
افشار تصریح کرد: پیش از این هر 10 سال یکبار آمار اعتیاد و افراد معتاد در کشور اعلام می شد که به دلیل تغییر الگوی مصرف موادمخدر، طرح ارزیابی و شیوع شناسی موادمخدر به پنج سال تقلیل یافت و اکنون هر پنج سال یکبار این آمارها به روز می شود که امیدواریم امسال این آمارها به روز شود.
افشار با بیان اینکه طرح ارزیابی سوء مصرف موادمخدر در سال 90 انجام شده است، گفت: امسال نیز این طرح در حال انجام است تا بتوانیم با داشتن آمار دقیقی از اعتیاد در جامعه، برنامه های کاهش آسیب، پیشگیری، درمان و مقابله را با داشتن آماری درست پیش ببریم.
این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: باید پیشگیری از اعتیاد از خانه آغاز شود به همین منظور ما براساس نیاز جامعه، پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در سطوح مختلف آغاز کرده ایم.
معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: یک بند از برنامه ششم توسعه به موضوع موادمخدر اختصاص دارد که در این برنامه کاهش سالیانه پنج درصد اعتیاد در کشور را پیش بینی کرده است.
وی خاطر نشان کرد: ما باید آمار دقیقی از تعداد افراد مصرف کننده موادمخدر در کشور داشته باشیم تا بتوانیم در کاهش این آمار تاثیرگذار باشد که امید است با اجرای طرح شیوع شناسی اعتیاد در کشورطی مدت پنج سال اجرای برنامه ششم توسعه به پیش بینی 25 درصدی اعتیاد در پایان این برنامه برسیم.
افشار تصریح کرد: اگرچه نباید برای کاهش اعتیاد در جامعه فقط به منابع دولتی و بودجه های فعلی اکتفا کرد اما ما تلاش خود را برای تحقق کاهش 25 درصدی اعتیاد در کشور انجام می دهیم و در این راه، نیاز به یاری و کمک سازمان های مردم نهاد نیز داریم.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر