پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1217
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۴۰
اندازه متن

آمار بی‌سابقه افراد HIV مثبت در روسیه

در روسیه تنها 30 درصد از افرادی که به تازگی بیماری‌شان تشخیص داده شده، داروهای «آنتی‌رتروویرال» دریافت کرده‌اند/57 درصد از مبتلایان به این ویروس به دلیل مصرف مواد مخدر آلوده شده‌اند و حدود 20 درصد از مصرف‌کنندگان مواد مخدر در این کشور آزمایش HIV داده‌اند.
ایدز

با آلوده شدن بیش از یک میلیون نفر به ویروس ایدز در روسیه، نرخ شیوع این عفونت به بالاترین رقم ثبت شده در این کشور رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری  اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، «وادیم پوکرووسکی» از مرکز ایدز روسیه و منتقد سیاست‌های محافظه‌کارانه کرملین در حوزه سلامت گفت: دست‌کم یک میلیون نفر و شاید هم یک میلیون و 500 هزار روسی اکنون HIV ‌مثبت هستند.

پوکرووسکی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس ایدز در روسیه از دیگر کشورهای اروپایی بیشتر است، اظهار داشت: فراگیری این بیماری رو به گسترش است و متاسفانه اقدامات صورت گرفته در این کشور برای مقابله با آن کافی نبوده است.

در سال 2014 میلادی 90 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس ایدز گزارش شده و مرکز ایدز روسیه برآورد کرده که تعداد مبتلایان به این ویروس تا سال 2019 به دو میلیون نفر می‌رسد. از زمان مشاهده اولین مورد ابتلا به HIV در سال 1987 حدود 204 هزار تن بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

57 درصد از مبتلایان به این ویروس به دلیل مصرف مواد مخدر آلوده شده‌اند و حدود 20 درصد از مصرف‌کنندگان مواد مخدر در این کشور آزمایش HIV داده‌اند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، همچنین در روسیه تنها 30 درصد از افرادی که به تازگی بیماری‌شان تشخیص داده شده، داروهای «آنتی‌رتروویرال» دریافت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر