پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1192
۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
اندازه متن

اقدامات پليس پيشگيری برای کاهش آسيب های اجتماعی حاشيه نشينی

جرم خیز بودن، مأمن و زیستگاه مناسب جرم برای مجرمان و بزهکاران و وجود مناطق مستعد موجب ایجاد زیست گاه های جرم در بعضی از مناطق حاشیه نشینی شده است که لازم است اقدامات علمی و کارشناسی شده انجام شود.
مهدی معصوم بیگی

جانشین پلیس پیشگیری ناجا، با بیان اینکه حاشیه نشینی پدیده ای اجتماعی است، گفت: اگر به معضلات ناشی از حاشیه نشینی توجه نشود با مشکلات و بحران های اجتماعی روبرو خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «مهدی معصوم بیگی» گفت: حاشیه نشینی پدیده ای اجتماعی است که اگر به سراغ حل آن نرویم منجر به بروز معضل و بحران اجتماعی خواهد شد، که در آن صورت مدیریت بر آن دشوار اما شدنی است.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، حدود یک سوم ساکنان کلانشهرها در سکونت گاه های حاشیه شهر زندگی می کنند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا مطرح کرد : عدم نظم پذیری، رشد خرده فرهنگ های معارض، عدم تعلق به سکونت گاه های ثابت، مشکل ترافیکی و معضلات اجتماعی از پیامدهای این پدیده اجتماعی است.

وی ادامه داد: جرم خیز بودن، مأمن و زیستگاه مناسب جرم برای مجرمان و بزهکاران و وجود مناطق مستعد موجب ایجاد زیست گاه های جرم در بعضی از مناطق حاشیه نشینی شده است که لازم است اقدامات علمی و کارشناسی شده انجام شود.

سردار «معصوم بیگی» با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از جرم اقدامات و طرح هایی در حاشیه شهرها انجام داده است و برنامه هایی در دست تدوین دارد، گفت: اما لازمه موفقیت در این حوزه، حضور موثر تر همه دستگاه ها، متولیان ، توانمند سازی و مشارکت مردمی است تا ضمن پیشگیری از ایجاد نقاط و مسیرهای بحرانی جرم، با این مناطق بحرانی در حاشیه شهرها مقابله همه جانبه شود.

 منبع: پایگاه خبری نیروی انتظامی 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر