پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1162
۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
اندازه متن
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی:

قانون مواد مخدر کشور به روز نیست

در ساختار و سازمان ناجا و هم در ادامه این کار که به حوزه های قضائی می رسد، خلاء هایی وجود دارد که مستلزم مطالعه و بررسی بیشتر و همچنین اعلام از سوی مبادی مربوطه است.
سردار علی مویدی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اعلام کرد: خلاء قانونی برای معرفی فهرست جدیدی از مواد مخدر به دلیل به روز نشدن وجود دارد که نیازمند بررسی و مطالعه است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا،سردار علی مویدی ایرنا افزود: در ساختار و سازمان ناجا و هم در ادامه این کار که به حوزه های قضائی می رسد، خلاء هایی وجود دارد که مستلزم مطالعه و بررسی بیشتر و همچنین اعلام از سوی مبادی مربوطه است.
وی ادامه داد: هم در زمینه فهرست جدیدی از مواد مخدر و چگونگی برخورد و مهار آن خلاء های قانونی وجود دارد.
مویدی اضافه کرد: البته امروز اولویت ما در مبارزه با مواد مخدر این گونه خلاء ها نیست بلکه مباحث دیگری در این زمینه در اولویت قرار دارد.
حسین ذبحی معاون دادستان کل کشور نیز چندی پیش تصویب هر چه سریعتر فهرست جدید مواد مخدر را یکی از راهکارهای پیشگیری ، کاهش آسیب و مبارزه مستمر با مواد مخدر برشمرد و گفت: بعد از اصلاح قانون در سال 89، به موجب تبصره ماده 45 این قانون، تصویب فهرستهای مواد مخدر شد اما با وجود گذشت پنج سال از تاریخ قانون و پیگیری های متعدد و مکرر، هنوز قانونگذار فهرست مواد جدید را تصویب نکرده است و با خلاءهای زیاد در این خصوص مواجه هستیم. 
ذبحی با ارائه پیشنهادهایی درباره تغییر در قانون مبارزه با مواد مخدر، گفت: ضرورت حذف عبارت صنعتی غیر دارویی از پسوند مواد روانگردان مورد تاکید است، این قید صنعتی غیردارویی ضایعاتی را در مبارزه ایجاد کرد چون مواد صنعتی غیردارویی باعث می شود تمام مواد سنتی دارویی مشمول مواد مخدر قرار نگیرد. 
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر روز گذشته در نشست خبری اعلام کرد: در 9 ماهه امسال بیش از 420 تن انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف شد که این میزان با مقایسه با 9 ماهه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین خبر داد: در 9 ماهه امسال، حدود 2 هزار باند متلاشی شده که 42 تن از قاچاقچیان مسلح به هلاکت و 2 نفر از همکاران ما به شهادت رسیدنده اند.
به گفته سردار مویدی در همین مدت 260 هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شدند.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر