پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1145
۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
اندازه متن
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

طرح راه اندازی کمپ کارآموزی معتادان به مجمع نمایندگان تهران رفت

مکانی که برای احداث این مرکز در نظر گرفته شده فاصله زیادی با منطقه مسکونی منطقه 4 ندارد بنابراین طبیعتا مردم این منطقه از اینکه حکیمیه محل تجمع معتادان قرار گیرد به شدت نگران هستند.
حسین طلا

حسین طلا گفت: طرح راه اندازی کمپ کارآموزی معتادان در حکیمیه به مجمع نمایندگان تهران رفت.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، حسین طلا رئیس کمیته موارد خاص کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همین رابطه اظهار داشت: با توجه یه اعتراضاتی که مردم منطقه حکیمیه به استقرار کمپ بازتوانی و کارآموزی معتادان در این محدوده داشتند از محلی که برای این کار در نظر گرفته شده بازدید و با مردم این منطقه گفتگو کردیم. 

وی افزود: در کنار فعالیتی که شهرداری در راستای ساماندهی و انضباط معتادان در تهران انجام می دهد، مردم این منطقه معتقد هستند طرح راه اندازی مرکز کارآموزی و بازتوانی معتادان در منطقه مسکونی به نوعی با تلاش چند ساله اخیر دستگاهها از جمله شهرداری مبنی بر پاکسازی این منطقه تهران از برخی آسیب های اجتماعی، همخوانی ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی مردم منطقه اظهار داشت: مکانی که برای احداث این مرکز در نظر گرفته شده فاصله زیادی با منطقه مسکونی منطقه 4 ندارد بنابراین طبیعتا مردم این منطقه از اینکه حکیمیه محل تجمع معتادان قرار گیرد به شدت نگران هستند.

طلا در همین رابطه توضیح داد: ساکنان تاکید کردند که فرزندان شان از جمله دختران دانشجو و دانش آموز این منطقه برای تردد در این منطقه و رفت و آمد به دانشگاه و مدارس با مشکل مواجه خواهند بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بنا بر گفته اهالی حکیمیه، در حالی که هنوز در مورد اماکن آموزشی در این منطقه، محدودیت وجود دارد، مسئولان مربوطه برای راه اندازی کمپ معتادان در این منطقه تعجیل می کنند، یادآور شد: در حال حاضر در مجموعه ای که برای بازتوانی معتادان در نظر گرفته شده بخش صنعتی و تولیدی با تعداد چند صد کارگر در حال فعالیت هستند و اگر این طرح بخواهد اجرا شود این بخش باید غیرفعال شود و لذا باید برای این موضوع نیز تدابیری اندیشیده شود.

طلا افزود: با توجه به اعتراضات مردم منطقه شرق تهران، مجمع نمایندگان تهران نسبت به موضوع حساس شد و در همین راستا باید فرصتی فراهم شود تا موضوع، با حضور مسئولان شهرداری و نمایندگان مجلس در مجمع نمایندگان تهران بررسی و پیگیری لازم برای برآورده شدن تقاضا و جلب رضایت مردم این منطقه صورت گیرد.

فرماندار اسبق تهران موضوع معتادان متجاهر و اعتیاد را یک معضل اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: زحمات شهرداری محترم تهران در ساماندمی وضعیت معتادان بسیار شایسته تقدیر است و این فعالیت های شهرداری در قالب ساماندهی اینگونه آسیب های اجتماعی در گستره استان تهران برقرار است و در عین حال باید طوری عمل شود که رضایت سایر اقشار نیز تامین شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس برای رسیدگی به شکایت مردم منطقه حکیمیه در مورد طرح راه اندازی کمپ بازپروری و کارآموزی معتادان، از محلی که برای این طرح در حکیمیه تهران در نظر گرفته شده بازدید و با اعضای شورایاری حکیمیه  و برخی از معتمدین منطقه 4 تهران گفتگو کرد.

مردم حکیمیه از تجمع دوباره معتادان در منطقه تهران نگران هستند و می گویند شهرداری بنا دارد تا در این مجموعه چند هزار خانم معتاد را به عنوان کارآموز، بازپروری کند. به گفته اهالی این منطقه، قرار است در کنار کمپ بازپروری اشتغال بانوان، مرکز بازتوانی و اشتغال معتادان مرد نیز در کنار این مجموعه در منطقه حکیمیه راه اندازی شود.

منبع: خبرگزاری مهر 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر