پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1132
۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۴
اندازه متن

انتقاد معاون فرماندار ری از فروانی کمپ های ترک اعتیاد در این منطقه

بر اساس آمار، تعداد بالایی از معتادین واقع در کمپ های ترک اعتیاد شهرستان ری غیر بومی هستند و این موضوع هزینه های زیاد امنیتی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.
سعید بیات

معاون سیاسی امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری، با انتقاد از تحمیل و استقرار تعداد بالایی از کمپ های ترک اعتیاد در منطقه ری در طول سال های گذشته، بر لزوم استقرار عادلانه کمپ های ترک اعتیاد در استان تهران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید بیات در نشست مسئولان ادارات شهرستان ری با روسای مراکز بهبودی اقامتی میان مدت شهرری افزود: بر اساس آمار تعداد بالایی از معتادین واقع در کمپ های ترک اعتیاد شهرستان ری غیر بومی هستند و این موضوع هزینه های زیاد امنیتی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه، هم اکنون 54 کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز قانونی در شهرستان ری وجود دارد، تاکید کرد: بایستی تدابیری اندیشیده شود که تمام شهرستان های استان تهران در ارتباط با موضوع مهم توزیع عادلانه استقرار کمپ های ترک اعتیاد مشارکت فعال داشته باشند.
بیات در عین حال با بیان اینکه، خوشبختانه امروزه کمپ های شهرستان ری از وضعیت مطلوب و قابل قبولی برخوردارند، گفت: با همکاری اداره بهزیستی ری یک تیم با هدف سرکشی و نظارت دائم و موثر بر کمپ ها به منظور جلوگیری از استقرار کمپ های غیر مجاز، ساماندهی کمپ های دارای مجوز و همچنین رسیدگی به مشکلات آنها تشکیل شده است.
وی در ادامه با تاکید براینکه، بایستی در راستای ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به معتادین تلاش های لازم صورت پذیرد، گفت: معتادین حق شهروندی دارند و باید به عنوان یک بیمار به او رسیدگی شود چراکه خدمت به معتادین نوعی عبادت محسوب می شود . 
معاون فرماندار شهرستان ری گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر نگرش به معتادین کشور تغییر پیدا کرده است و به معتاد دیگر نه به چشم مجرم بلکه به عنوان یک بیمار نگاه می شود که راه اندازی کمپ ها و ایجاد ظرفیت های مختلف در کشور نیز در راستای این سیاست مطلوب است. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر