پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1120
۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۶
اندازه متن
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی:

طرح «رصد آسیب‌های اجتماعی» در استان‌ها اجرا می‌شود

بازدید میدانی کارشناسان از مراکز تحت پوشش بهزیستی در استان ها ضروری است چرا که باعث شناسایی آسیب ها و چالش ها می شود/تاثیر فرهنگ ها بر رفتارهای اجتماعی جامعه را با دگرگونی مواجه می کنند.
دکتر حبیب الله مسعودی فرید

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی طرح رصد نیازها و آسیب های اجتماعی را در استان ها اجرا می کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر حبیب الله مسعودی فرید در بازدید از مراکز بهزیستی استان البرز، یکی از طرح های بهزیستی کشور را رصد نیازها و آسیب های اجتماعی در استان ها اعلام و از آغاز بررسی های اولیه این طرح خبر داد و گفت: بازدید میدانی کارشناسان از مراکز تحت پوشش بهزیستی در استان ها ضروری است چرا که باعث شناسایی آسیب ها و چالش ها می شود.

مسعودی فرید با تاکید بر اینکه طرح نظارتی استان ها جدای از سیاست های کلان سازمان بهزیستی مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: هر استان به فراخور موقعیت دارای نیازهای متفاوتی است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه فرهنگ ها بر رفتارهای اجتماعی تاثیری غیرقابل انکار دارد، اضافه کرد: تاثیر فرهنگ ها بر رفتارهای اجتماعی جامعه را با دگرگونی مواجه می کنند.

مسعودی فرید به مهاجرپذیر بودن البرز نیز اشاره کرد و گفت: مهاجرت ها استان نوپای البرز را دستخوش تغییرات بسیاری کرده است.

تیم نظارت بر عملکرد مراکز تحت پوشش بهزیستی البرز تشکیل شد

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه استان البرز پیچیده ترین استان کشور به لحاظ مسائل اجتماعی است و نیازمند توجه ویژه ای در این زمینه است، گفت: سازمان بهزیستی طرح رصد نیازها و آسیب های اجتماعی را در استان ها اجرا می کنند.

در ادامه این بازدید داریوش بیات نژاد مدیرکل اداره بهزیستی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: تیم نظارت بر عملکرد مراکز تحت پوشش بهزیستی البرز تشکیل شده است.

مدیرکل اداره بهزیستی استان البرز در ادامه برنامه های آتی بهزیستی استان را بر اساس سیاست های دولت کمی و کیفی سازی مناسب و گسترش خدمات اعلام کرد.

بیات نژاد با تاکید بر اینکه برای جذب منابع مالی تلاش می کنیم تا توسعه خدمات به مددجویان بهزیستی محقق شود، گفت: مشکلی که در حال حاضر دامن البرز را گرفته وجود آسیب های نوپدید است متاسفانه در این خصوص مراکز و پایگاه های اجتماعی موجود پاسخگو نیستند.

وی در پایان تقویت نیروهای اورژانس اجتماعی را ضروری دانست و به نظارت بر مهدهای کودک به عنوان مراکز تربیت نسل آینده تاکید کرد و گفت: بهزیستی البرز در این خصوص برنامه های ویژه ای را در دست اقدام دارد.

 منبع: خبرگزاری مهر


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر