پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1114
۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
اندازه متن
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هشدار داد:

ترویج اباحه‌گری و عرفان‌های کاذب در برخی کمپ‌های ترک اعتیاد/ استفاده از سم برای سم‌زدایی از معتادان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر این اعتقاد است که در برخی موارد عرفان‌های کاذبی در کمپ‌های ترک اعتیاد ترویج می‌شود که خود باعث انحراف انسان است. او می گوید این عرفان ها شاید از یک انحراف جلوگیری کنند اما مشکلی دیگر ایجاد می کنند.
محمد باقر الفت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با هشدار در خصوص ترویج اباحه گری، اقدامات تبشیری و عرفان‌های کاذب در برخی کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: در این مراکز برای سم‌زدایی از معتادان، سم دیگری وارد روح و جان آنان می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به موضوع اعتیاد و ضرورت ترک و باز اجتماعی شدن معتادان تصریح کرد: بسیاری از دوره‌های آموزشی امروز در کمپ‌ها برای معتادان برگزار می شود که ما با محتوای دوره‌ها موافقتی نداریم چرا که در کنار تشویق و ترغیب معتادان برای ترک اعتیاد، اباحه‌گری توصیه و اقدامات تبشیری انجام می‌شود.

وی افزود: در برخی موارد عرفان‌های کاذب در این کمپ‌ها ترویج می‌شود که خود باعث انحراف انسان است در واقع شاید از یک انحراف جلوگیری کنند یا آن را اصلاح می‌کنند اما مشکلی دیگر را عارض این افراد می کنند که شاید خطرناکتر از خود موضوع اصلی یعنی اعتیاد باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در این کمپ‌ها در حقیقت فرد معتاد را از یک بیماری به بیماری دیگر و از یک اعتیاد به اعتیاد دیگری سوق می‌دهند که خلاصی از اعتیاد دیگر شاید به مراتب سخت‌تر از خلاصی اعتیاد اول باشد.

الفت افزود: این درحالیست که در طرح‌های مورد نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از محتوای ایرانی ـ اسلامی استفاده می‌شود یعنی برای سم زدایی معتاد از سم دیگر استفاده نمی شود.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر