پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1105
۰۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۹
اندازه متن
رئیس کمیسیون قضایی مجلس:

حضور نمایندگان قوه قضائیه در هنگام تصویب قوانین/ امکان رسیدگی به طرح «حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر» وجود ندارد

طرح «حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر» که از سوی نمایندگان مطرح شد طرح خامی است که هنوز برای بررسی به کمیسیون قضایی ارجاع نشده است/ به نظر من در مجلس امکان رسیدگی به این طرح وجود ندارد.
الهیار ملکشاهی

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: طرح «حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر» برای بررسی به کمیسیون ما می‌آید اما به نظر من در مجلس امکان رسیدگی به آن وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس در حاشیه گردهمایی سردفتران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر اظهار داشت: این یک طرحی بود که از سوی نمایندگان مطرح شد اما طرح خامی است که هنوز برای بررسی به کمیسیون قضایی ارجاع نشده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجاز به ارائه طرح هستند، افزود: من خودم جزو طراحان نبودم اما این طرح برای بررسی به کمیسیون ما می‌آید اما به نظر من در مجلس امکان رسیدگی به آن وجود ندارد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس در واکنش به گلایه دادستان تهران مبنی بر اینکه در تدوین قوانین از نظر قضات کمتر استفاده می شود، گفت: در تمامی مصوبات ما نمایندگان قوه قضائیه حضور دارند و در تمام جلسات از نظر قضات به طور 100 درصد استفاده می‌شود.

ملکشاهی تصریح کرد: هیچ طرح و لایحه‌ای نیست که در آن از نظر کارشناسان قضایی استفاده نشده باشد، حتی نظرات شخص رئیس قوه قضائیه به صورت فعال اخذ می‌شود دادستان هم اگر بخواهد می‌تواند در جلسات حاضر شود.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر