پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1098
۰۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۴
اندازه متن

سن قانونی سیگار کشیدن در استرالیا به 25 سال می‌رسد

سن قانونی فعلی برای خرید و نگه‌داری و استعمال سیگار در تمام ایالت‌های استرالیا 18 است/ منتقدان می‌گویند که محدودیت‌های پیشنهاد شده ایالت تاسمانی مصداق نقض آزادی‌های مدنی خواهد بود/ قیمت یک پاکت سیگار در این کشور حدود 20 دلار استرالیا است.
استعمال دخانیات

ایالت تاسمانی استرالیا سن قانونی سیگار کشیدن را به 25 سال افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری آنا، مقامات ایالتی تاسمانی استرالیا در نظر دارند فعلاً سن قانونی برای خرید سیگار را حداقل تا 21 سال بالا ببرند و احتمالاً آن را به 25 سال برسانند.

اگر این طرح به اجرا برسد، تاسمانی یکی از سخت‌ترین قوانین مبارزه با دخانیات در جهان را خواهد داشت و به مکانی ایده‌آل برای غیرسیگاری‌ها بدل خواهد شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، سن قانونی فعلی برای خرید و نگه‌داری و استعمال سیگار در تمام ایالت‌های استرالیا 18 است. در همین حال منتقدان می‌گویند که محدودیت‌های پیشنهاد شده ایالت تاسمانی مصداق نقض آزادی‌های مدنی خواهد بود.

استرالیا در حال حاضر برخی از سخت‌ترین سیاست‌های مبارزه با استعمال دخانیات در جهان را داراست.

این کشور در سال 2012 قانونی را در مورد بسته‌بندی دخانیات به اجرا گذاشت که به «بسته‌بندی تخت» شهرت یافت و بر اساس آن سیگار در بسته‌بندی‌های قهوه‌ای زیتونی با رنگ یکسان و با چاپ هشدارهای بهداشتی گرافیک روی قوطی‌ها عرضه می‌شود.

همچنین در استرالیا سیگار بسیار گران است و این کشور یکی از گران‌ترین مکان‌های جهان برای سیگاری‌ها به شمار می‌رود. قیمت یک پاکت سیگار در این کشور حدود 20 دلار استرالیا (تقریباً 15 دلار آمریکا یا 10 پوند انگلستان) است.

در حال حاضر ممنوعیت فروش سیگار به افراد زیر 21 سال در برخی از کشورهای جهان، از جمله در کویت به اجرا گذاشته شده است و از سال آینده این قانون در هاوایی اجرایی می‌شود.

از هر پنج نفر در تاسمانی تقریباً یک نفر سیگار می کشد و اکثریت افراد معتاد به دخانیات در آن منطقه قبل از رسیدن به سن 25 سالگی عادت به کشیدن سیگار پیدا کرده‌اند.

پیشنهاد دولت ایالتی تاسمانی بخشی از یک برنامه پنج ساله برای تبدیل این ایالت به سالم‌ترین ایالت استرالیا تا سال 2025 است.

منبع: خبرگزاری آنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر