پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1094
۰۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۹
اندازه متن
مدیر کل پیشگیری‌های امنیتی انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم خبر داد:

جمع‌آوری 3500 معتاد متجاهر در تهران

اقدام نهادهای قضایی انتظامی بهزیستی و شهرداری در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر قانونی است و ادعاهای مطرح شده در برخی روزنامه ها مبنی بر غیر قانونی بودن این کار صحیح نیست و قانونگذار این اجازه را به قوه قضائیه برای برخورد با این دست معتادان داده است.
مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم از جمع‌آوری 3500 معتاد متجاهر خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری این معتادان با استناد به ماده 15 و 16 قانون اصلاحیه مواد مخدر مصوب سال 1389 اقدامی قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری میزان، «مجید اکبرپور» با اشاره به ضرورت جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر اظهار کرد: به استناد ماده 15 قانون اصلاحیه مواد مخدر مصوب سال 1389 چنانچه معتادین با مراجعه به مراکز درمانی دولتی و غیردولتی اقدام به ترک اعتیاد کنند و گواهی تحت درمان ارائه دهند اگر تجاهر به اعتیاد نکنند از تعقیب کیفری معاف هستند. 

وی ادامه داد: طبق ماده 16 همین قانون معتادانی که اقدام به درمان و ترک اعتیاد نکنند مجرم اند و معتادانی که متجاهر هستند با دستور مقام قضایی به مدت 1 تا 3 ماه باید در مراکز درمانی مجاز نگهداری شوند و این اجبار قانونی است. 

اکبرپور گفت: اقدام نهادهای قضایی انتظامی بهزیستی و شهرداری در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر کرده قانونی است و ادعاهای مطرح شده در برخی روزنامه ها مبنی بر غیر قانونی بودن این کار صحیح نیست و قانونگذار این اجازه را به قوه قضائیه برای برخورد با این دست معتادان داده است. 

وی از جمع‌آوری 3500 معتاد متجاهر خبر داد و تصریح کرد: طرح جمع‌آوری این معتادان با استناد به ماده 15 و 16 قانون اصلاحیه مواد مخدر مصوب سال 89 اقدامی قانونی است و این روند ادامه دارد. 

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم در پایان گفت: معاونین پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه باید با همکاری دادستان‌های کشور در سراسر کشور، نهادهایی همچون بهزیستی شهرداری و نیروی انتظامی کمک کنند، مواد 15 و 16 قانون اصلاحیه مواد مخدر با سرعت بیشتر و با نگاه جهادی بتوسعه یابد  و این امر را برای خود تکلیف بدانند. 

 منبع: خبرگزاری میزان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر