پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1086
۰۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۳۲
اندازه متن
قائم‌مقام وزارت بهداشت:

کارتن‌خواب‌ها از بیمارستان فرار می‌کنند

افراد کارتن‌خوابی که مجهول‌الهویه هستند و قیمی ندارند که آن‌ها را تحویل بگیرد باید مطابق قانون به سازمان‌های مسئول مانند بهزیستی منتقل شوند اما این بیماران تمایلی ندارند که به‌این سازمان‌ها مراجعه کنند و به‌همین علت بسیاری از آنان از بیمارستان فرار می‌کنن
بیمارستان امام خمینی

ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزارت بهداشت درباره بیمار کارتن‌خوابی که گفته می‌شد بیمارستان امام‌خمینی(ره) از او هزینه درمانش را خواسته توضیحاتی ارائه کرد.

او دیروز در نشست خبری گفت: «درمورد این بیمار 540‌هزار تومان هزینه درمان و 150هزار تومان هزینه دارو رایگان شده بود. افراد کارتن‌خوابی که مجهول‌الهویه هستند و قیمی ندارند که آن‌ها را تحویل بگیرد باید مطابق قانون به سازمان‌های مسئول مانند بهزیستی منتقل شوند اما این بیماران تمایلی ندارند که به‌این سازمان‌ها مراجعه کنند و به‌همین علت بسیاری از آنان ازجمله مورد بیمار کارتن‌خوابی که روز شنبه رسانه‌ای شد از بیمارستان فرار می‌کنند. وزارت بهداشت حتی در زمان جنگ، عراقی‌ها را هم ‌پذیرش می‌کرد، بنابراین‌پذیرش و خدمات‌رسانی به کارتن‌خواب‌ها حتما در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود، بسیاری از این افراد خارج از نوبت بستری می‌شوند و هیچ کارتن‌خوابی از بیمارستان بیرون نمی‌شود.

درباره کارتن خوابی که روز شنبه خبر آن به اشتباه در برخی رسانه‌ها بیرون راندن بیمار عنوان شد نیز به‌علت اختلاف‌نظر دو کارمند که یکی خواهان بیمه این بیمار بود و دیگری می‌خواست بدون بیمه هزینه‌های این کارتن خواب پرداخت شود، مشکلاتی به‌وجود آمد اما هزینه‌های او که یک دختر 23‌ساله بود، رایگان شد. بعدازظهر پنجشنبه گذشته این بیمار باید تحویل بهزیستی می‌شد اما چون دسترسی به مسئولان این سازمان نبود، این بیمار در بیمارستان ماند تا فرار کرد.» 

منبع: روزنامه بهار 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر