پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1085
۰۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۱
اندازه متن
دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

۸ قاچاقچی مواد مخدر در قزوین اعدام شدند

در اجرای احکام صادره از سوی دادگاه برای قاچاقچیان مواد مخدر تعداد ۸ نفر از سوداگران مرگ که اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کردند، با برگزاری دادگاه و طی روند قانونی صبح امروز در زندان مرکزی به دار مجازات آویخته شدند.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین، از اجرای حکم اعدام ۸ قاچاقچی و سوداگر مرگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دراین‌باره اظهار کرد: در اجرای احکام صادره از سوی دادگاه برای قاچاقچیان مواد مخدر تعداد ۸ نفر از سوداگران مرگ که اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کردند، با برگزاری دادگاه و طی روند قانونی صبح امروز در زندان مرکزی به دار مجازات آویخته شدند.

وی افزود: طبق گزارش مأمورین مبارزه با مواد مخدر در تاریخ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۹۱ «م. رهنما» و «م. فاریاب» با خودروی کیا سراتو آبی نفتی شخصی خود به شهرستان مراغه رفته و در آنجا از شخصی و. حاج رفیعی مواد مخدر را خریداری می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین اضافه کرد:این دو از ترس شناسایی توسط مأموران، «ح. رهنما» را به همراه دو نفر خانم به نام‌های «م. قاجار» و «م. شالی» با خودروی پژو نقره‌ای جلوتر عازم می‌کنند تا به زنجان بروند و مواد را تحویل بگیرند و به قزوین حمل کنند.

وی افزود: خودروی دوم که نقش پشتیبانی را بر حاملان مواد مخدر داشته به‌محض مشاهده حضور مأموران در عوارضی تاکستان با تلفن همراه حضور مأموران را اطلاع می‌دهند؛ «م. رهنما» و «م. فاریاب» در زنجان باقی می‌مانند و مواد مخدر را کنار اتوبان در زیر یک تابلو تعیین مسافت زیرخاک مخفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: پس از مدتی خانم‌ها م. شالی و ع. رهنما با خودروی سواری پراید به عوارضی زنجان می‌روند تا مواد مخدر را به قزوین حمل کنند که با دیدن یکی از مأمورین متوجه کمین پلیس و به‌سرعت به قزوین بازمی‌گردند.

وی تصریح کرد: نهایتاً در تاریخ ۲۹ آبان ماهم. رهنما به منزل و. حاج رفیعی رفته و پس از توضیح موضوع، با خودروی اپتیما نقره‌ای به زنجان رفته و مواد مخدر را از زیرخاک درآورده و به سمت قزوین حرکت می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین توضیح داد: این دو نفر با ح. رهنما هماهنگ می‌کنند که وی با شخصی به نام ع. خانکندی معروف به خاک‌انداز با موتورسیکلت مواد مخدر را به سمت قزوین حمل کنند، فرد سر قرار حاضر می‌شود و ماشین مواد مخدر را از م. رهنما و. حاج رفیعی تحویل می‌گیرد و ماشین را سبزه‌میدان تحویل می‌دهد که مأموران در اقدام تعقیب و مراقبت عوامل این باند را دستگیر می‌کنند.

وی اعلام کرد: پرونده این باند در شعبه اول بازپرسی و شعبه دوم دادگاه انقلاب موردبررسی قرار گرفت که درنهایت با استماع دفاع متهمان، دادگاه ح. رهنما و ع. خانکندی را به اتهام معاونت در جرم به تحمل سیزده سال حبس محکوم کرده و یک دستگاه ترازوی دیجیتالی و موتورسیکلت و خودروی سواری کیا سراتو را به نفع دولت ضبط کرد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تأکید کرد: متهمان اصلی پرونده م. رهنما ۳۵ ساله «دارای ۱۰ فقره سابقه کیفری»، م. فاریاب ۳۸ ساله «دارای یک فقره سابقه کیفری» و و. حاج رفیعی ۴۰ ساله «دارای هشت فقره سابقه کیفری» به اتهام شرکت در حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شدند که رأی صادره طی دو بار طرح در کمسیون عفو مورد مخالفت قرار گرفت که درنهایت رأی صادره در دیوان عالی کشور تأیید و با اجازه ریاست محترم قوه قضائیه اجرا شد.

وی اظهار داشت: ۱۷ اسفندماه سال ۹۰ مأمورین پلیس آگاهی شهرستان تاکستان در سه‌راهی ضیاءآباد کنار اتوبان قزوین زنجان به یک دستگاه خودروی ال ۹۰ سفیدرنگ که در حال پرسه زنی بوده مشکوک می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین گفت: بعد از چند دقیقه ال۹۰ در کنار اتوبان متوقف‌شده و راننده از ماشین خارج‌شده در ادامه یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای‌رنگ کنار وی توقف کرده و هردو نفر به صندلی عقب خودروی پژو رفته و مشغول صحبت می‌شوند که در این هنگام مأمورین وارد عمل شده و هر دو نفر را دستگیر می‌کنند که در بازرسی از پژو مبلغ ۶۰ میلیون ریال وجه نقد در صندوق‌عقب خودرو کشف می‌شود ولی در بازرسی از خودرو ال ۹۰ چیزی کشف نمی‌شود.

وی اعلام کرد: مأموران به حرکات خانمی که سرنشین ال ۹۰ بود مشکوک می‌شوند و خواستار بازدید کیف‌دستی وی می‌شوند که وی امتناع می‌کند و سرانجام مأمورین در بازرسی از داخل کیف این خانم سه بسته هرویین به وزن یک کیلو و نیم کشف می‌کنند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: در این هنگام ح. گنج خانی راننده ۴۰۵ مبلغ ۶۰ میلیون ریال و ع. باقر زاده مبلغ ۵۰ میلیون ریال رشوه به مأمورین پیشنهاد می‌کنند که مأمورین ضمن رد رشوه، در بازدید مجدد از خودرو ال ۹۰ مبلغ هفت میلیون و ۷۴۰ هزار ریال وجه نقد کشف می‌کنند.

وی افزود: ح. گنج خانی اعتراف می‌کند که قرار بود صد گرم مواد از ع. باقر زاده برای شخصی بنام اکبر در روستا جوقون بخرد همچنین ل. قنبری همسر ح. گنج خانی که به همراه فرزند دوساله‌اش دستگیرشده بود نیز منکر اطلاع از وجود مواد در کیف خودش می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین عنوان کرد: پرونده در شعبه اول بازپرسی تاکستان و شعبه دوم دادگاه انقلاب موردبررسی قرارگرفته درنهایت دادگاه گنج خانی را به اعدام با یک درجه تخفیف و همسرش را به خاطر فرزند دوساله‌اش به اعدام با دو درجه تخفیف محکوم می‌کند همچنین ع. باقر زاده ۳۳ «دارای پنج فقره سابقه کیفری» به اعدام محکوم می‌شود که رأی صادره در کمسیون عفو مورد موافقت قرار نگرفته و رأی اعدام باقر زاده در دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مأمورین پلیس مواد مخدر به دادستان اعلام می‌کنند که در پی یکسری اطلاعات به‌دست‌آمده شخصی به نام ب. چکان لو با همسرش الف. فوچی در امر تهیه و توزیع هرویین و شیشه فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی اضافه کرد: ۱۴ شهریورماه ۹۱ به دستور دادستان دادیار شعبه هفتم حکم ورود به منزل و مخفیگاه صادر و مأمورین در بازرسی از منزل نامبرده مقدار۱۰ کیلوگرم هرویین در ده بسته آماده فروش و مبلغ پانزده میلیون تومان وجه نقد از اتاق‌خواب  و زیر تخت خواب کشف می‌کنند و در بازرسی از خودرو پژو ۲۰۶ نیز مقدار ۱۹۰گرم هرویین کشف می‌شود و متهمان بازداشت می‌شوند.

وی اعلام کرد: ب. چکانلو در بازجویی مواد مخدر کشف‌شده را متعلق به خود ندانسته و مالک آن را فرد دیگری معرفی می‌کند و اظهار می‌دارد که به خاطر پسر مریضش مجبور به نگهداری مواد شده تا در برابر این کار پولی بگیرد و این در حالی بود که همسرش اعتراف می‌کند که مواد مخدر کشف‌شده متعلق به همسرش بوده و دو سال است که در کار فروش مواد است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین بیان داشت: پرونده در شعبه دوم انقلاب بررسی و پس از استماع دفاعیات وکلای مدافع و متهمان، برای الف. قوچی آریامجد قرار منع تعقیب صادر و مبلغ پانزده میلیون  تومان مکشوفه را به نفع دولت ضبط کرده و ب. چکانلو ۳۵ ساله «دارای ۱۲ فقره سابقه کیفری» را به اعدام محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس در ۲۱ مردادماه سال ۹۲ در بازرسی از منزل فردی به نام «ص. ک»، از خودرو ۴۰۵ متهم یک کیلو و ۹۹۰ گرم شیشه کشف کردند، متهم اعتراف کرد که مواد مخدر را در تهران به مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال خریداری کرده است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تأکید کرد: شعبه اول دادگاه انقلاب متهم «ص. ک» ۳۱ ساله «دارای سابقه کیفری» را به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر به اعدام محکوم کرده همچنین خودروی حامل مواد نیز به نفع دولت ضبط شد.

وی ادامه داد: ۱۸ آذرماه سال ۹۰ نیز پلیس به یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ مشکی مشکوک و در بازرسی از زیر صندلی راننده این خودرو دو بسته هرویین مرطوب پیچیده شده در پیراهن مشکی مردانه کشف کردند که در بازجویی‌ها الف. حبیب زاده اعتراف می‌کند که مواد متعلق به اوست درنتیجه دادگاه الف. حبیب زاده ۲۹ ساله «دارای سه فقره سابقه کیفری» را به اتهام  حمل و نگهداری ۸۶۵ گرم هرویین مرطوب به اعدام محکوم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین عنوان کرد: طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده پلیس مبارزه با مواد مخدر متوجه می‌شود شخصی به نام غ. مرادی از یکی از قاچاقچیان معروف ارومیه مواد مخدر خریداری کرده و توسط خودروی زانتیا به قزوین ارسال کرده است.

وی اظهار داشت: مأموران متوجه می‌شوند غ. مرادی مواد را در ۱۰ کیلومتری عوارضی اتوبان قزوین  زنجان تحویل خواهد گرفت درنتیجه تعقیب و مراقبت‌های پلیسی اجرا و غ. مرادی را به همراه ع. سیروس دستگیر و دو بسته هروئین از داخل زاپاس زانتیا را کشف می‌کنند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: شعبه سوم دادگاه انقلاب خودرو دوو سی یلو سفید و موتورسیکلت توقیفی را ضبط و غ. مرادی ۳۸ ساله «دارای سابقه کیفری» را به اتهام خریدوفروش مواد مخدر حکم اعدام و ع. سیروس را به ۲۵ سال حبس تعزیری  محکوم کرد که رأی صادره پس از تائید توسط دادستان کل کشور و پس از دو بار مخالفت در کمسیون عفو، مورد تأیید ریاست قوه قضائیه قرار گرفت.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی و دستگاه قضا تمام تلاش خود را بر این امر دارند که فضا جامعه را برای مجرمان و متخلفان ناامن کنند که قطع یقین اجرای برنامه تعقیب و مراقبت و دستگیری‌ها، بخشی از اقدامات تأمینی است قطع یقین اجرای احکام صادره توسط دادگاه برای مجرمان به‌خصوص سوداگران مرگ نه‌تنها به لحاظ اجرای قانون لازم است بلکه در پیشگیری از جرم و هشدار به مجرمان تأثیر بسزایی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر