پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1074
۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۵
اندازه متن
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

جمع‌آوری۵۰۰ معتاد متجاهر زن در ۲۴ ساعت گذشته/اجرای طرح ادامه دارد

شهروندان تهرانی در صورت مشاهده معتادان متجاهر که باعث سلب آسایش و امنیت معابر و بوستان‌ها می‌شوند، می‌توانند اطلاعات خود را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند تا نسبت به جمع‌آوری این معتادان اقدام شود.
سردار حسین ساجدی‌نیا

رئیس پلیس پایتخت گفت: ماموران نیروی انتظامی طی ۲۴ ساعت گذشته، سه هزار تن از معتادان متجاهر را در معابر پایتخت جمع‌آوری کرده‌اند که از این تعداد ۵۰۰ نفر زن معتاد شناسایی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، سردار حسین ساجدی‌نیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح موفقیت‌آمیز جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تهران با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط در امر مبارزه با موادفروشان و معتادان، گفت: آمار رو به رشد معتادان متجاهر و خطرناک در سطح شهر باعث شده تا این موضوع به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به ویژه پایتخت‌نشینان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه معتادان متجاهر بیشتر از سایر شهرهای کشور به پایتخت هجوم می‌آورند، افزود: این افراد بنا به ادعای خودشان بارها توسط پلیس جمع‌آوری شده‌اند اما به دلیل نبود امکانات کافی و همچنین کمبود محل نگهداری مناسب، بعد از گذران دوره‌ای کوتاه، دوباره به چرخه اعتیاد و انجام بزه بازگشته‌اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه با ایجاد قرارگاه مبارزه با معتادان متجاهر با عضویت تمامی دستگاه‌های متولی اعم از بهزیستی، استانداری، فرمانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر، فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ و شهرداری اقدامات موثری برای جمع‌آوری معتادان انجام شده است، افزود: امیدواریم با اجرای این طرح، معضل اعتیاد و حضور معتادان متجاهر ریشه‌کن شود.

وی افزود: ماه‌های گذشته پلیس تهران که شعار «مردم‌مداری» را در جبهه فعالیت‌های خود اعلام کرده، بارها اعلام کرده بود می‌تواند تمام معتادان متجاهر را در کمتر از یک هفته جمع‌آوری کند و تنها برای این اقدام، منتظر همکاری سازمان‌های ذیصلاح و آماده بودن زیرساخت‌ها و زمینه‌های مناسب برای بازپروری معتادان بود که خوشبختانه با آغاز به کار این قرارگاه، زیرساخت‌های لازم فراهم شد و از شب گذشته با اجرای یک طرح هماهنگ و سراسری، جمع‌آوری معتادان متجاهر در تمام نشانی‌های پایتخت در دستور کار ماموران قرار گرفت و از شب گذشته تاکنون بیش از سه هزار معتاد متجاهر اعم از زن و مرد از سطح بوستان‌ها جمع‌آوری شده‌اند.

ساجدی‌نیا درباره موضوع معتادان مرد متجاهر و خطرناک در پایتخت نیز گفت: خوشبختانه طی جلساتی که با مسئولان شهری تهران و سایر سازمان‌های مربوطه داشتیم، زمینه‌های لازم برای جمع‌آوری معتادان انجام شده و با اجرای این طرح ضربتی که بیشتر در مناطق مرکزی پایتخت از جمله خیابان‌های شوش، مولوی، محله هرندی و محدوده بازار به انجام رسیده، معتادان شناسایی شده، جمع‌آوری و پس از تکمیل فرم‌های شناسایی، به کمپ‌های مخصوصی که از سوی شهرداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی در اختیار نیروهای انتظامی قرار دارد، منتقل شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین افزود: پس از اتمام طرح قبلی و آماده شدن کمپ‌های لازم، طرح جمع‌آوری همه معتادان با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد تا جایی که در حال حاضر پلیس کمبودی برای جمع‌آوری معتادان ندارد و فقط منتظر تکمیل ظرفیت کمپ‌هایی هستیم که قرار است در اختیارمان قرار دهند.

وی با اعلام اینکه تا پایان هفته قرار است کمپی با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد، افزود: طی برآوردهای صورت گرفته، اکثر قریب به اتفاق معتادان متجاهر تهرانی از شهرستان‌های اطراف به تهران مهاجرت کرده‌اند. با اجرای این طرح، معتادان شهرستانی شناخته شده و بعد از طی مراحل ابتدایی درمان، برای سیر دوره‌ بازپروری، به شهرستان محل سکونت خود فرستاده می‌شوند.

ساجدی‌نیا در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره مدت اجرای این طرح نیز گفت: اجرای این طرح تا جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی چهره شهر تهران ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده معتادان متجاهر که باعث سلب آسایش و امنیت معابر و بوستان‌ها می‌شوند، می‌توانند اطلاعات خود را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند تا نسبت به جمع‌آوری این معتادان اقدام شود.

وی همچنین درباره جمع‌آوری معتادان زن نیز گفت: از زمان اجرای اولیه این طرح تاکنون تعداد ۵۰۰ نفر معتاد زن شناسایی شدند که این تعداد برای طی مراحل ترک اعتیاد و بازپروری، به کمپ شفق تحویل داده شده‌اند.

 منبع: خبرگزاری مهر 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر